שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית: אגרת הצפייה בנסח טאבו באינטרנט מופקעת וחסרת פרופורציות

חדשות

בקשה לייצוגית: אגרת הצפייה בנסח טאבו באינטרנט מופקעת וחסרת פרופורציות, צילום: בקשה לנסח טאבו
בקשה לייצוגית: אגרת הצפייה בנסח טאבו באינטרנט מופקעת וחסרת פרופורציות
24/10/2012, ליאור שדמי שפיצר

לטענת התובע, גביית אגרה של 10 שקלים על צפייה במידע באינטרנט, באופן שרירותי ובמנותק מהעלות האמיתית של השירות, הופכת אותה למעשה למס המוטל בחוסר סמכות

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית להשבת כספי אגרת עיון וצפייה בנסח טאבו באינטרנט, בטענה של חוסר סבירות קיצוני בקביעת תעריפי האגרה, הנאמדים באלפי אחוזים ביחס לעלות השירות בפועל.

בתביעה על סך של 12 מיליון שקל טען התובע, דוד גואטה, כי משרד המשפטים (רשם המקרקעין) סוחר באופן המנוגד לטובת הציבור ושלא כדין במידע המוחזק על ידו, ומנצל את מעמדו המונופוליסטי בכדי להפקיע מחירים.

הגישה למידע ממאגר הנתונים הקיים בלשכות רישום המקרקעין מתאפשרת באמצעות רשת האינטרנט ושרת התשלומים הממשלתי, במסגרת פרויקט "ממשל זמין". אלא שלטענת גואטה, השירות שאינו כרוך בעלות כלשהי ניתן תמורת תשלום אגרה העומדת באופן שרירותי ומקומם על 10 שקלים. גואטה טען כי ניתוק הזיקה בין הוצאות אספקת השירות בפועל לבין סכומי האגרה הופכים אותה למעשה למס לכל דבר ועניין, המוטל בחוסר סמכות. לצפייה באינטרנט אין עלויות אמיתיות, ולמעשה כל פעילות רשם המקרקעין, לרבות הוצאות המחשוב ועלויות הפקידים ממומנת כבר ביתר מאגרות אחרות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:20
קומיט וכל טופס במתנה