שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > העליון דחה את בקשת קהילת הרי קרישנה לעכב מכרזים למגרשים בחריש

חדשות

העליון דחה את בקשת קהילת הרי קרישנה לעכב מכרזים למגרשים בחריש, צילום: צילום: ריק פלג
העליון דחה את בקשת קהילת הרי קרישנה לעכב מכרזים למגרשים בחריש
24/10/2012, עו"ד אנה נודל

אגודת חריש הירוקה, עמותת יוגה אהבה וחברי קהילת הרי קרישנה מתנגדים להקמת למעלה מ-4,500 דירות בחריש המיועדות לציבור החרדי. ביהמ"ש: יש להבהיר לניגשים למכרז כי קיים ערעור על התוכנית"

בית המשפט העליון דחה אתמול (ג') את בקשת אגודת חריש הירוקה, עמותת יוגה אהבה וחברי קהילת הרי קרישנה לעצור את המכרזים למכירת מגרשים לבנייה בחריש. המבקשים מתנגדים לתוכנית שפרסם משרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל להקים ביישוב למעלה 4,500 דירות המיועדות לציבור החרדי.

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את העתירות שהוגשו וקבע כי בתוכניות בוצעו תיקונים המאפשרים גם לאוכלוסיה שאינה חרדית להתגורר ביישוב. המבקשים הגישו ערעור על החלטת בית המשפט וביקשו מבית המשפט העליון צו עיכוב ביצוע עד להכרעה בערעור. השופט עוזי פוגלמן דחה את הבקשה וכתב כי "פרסום המכרז, בחירת הזוכים והתקשרות עימם לצורך חכירת מגרשים ביישוב אינם בבחינת צעד בלתי הפיך, המונע מתן סעד אפקטיבי בערעור, אם יימצא כי קיימת עילה לכך. מנגד, עיכובו של הליך המכרז כבר בשלב מוקדם זה עד להכרעה בערעור יפגע באופן משמעותי בניסיונות לקדם את אכלוסו של היישוב חריש, אשר נמשכים כבר שנים רבות, וכפועל יוצא מכך ייפגע גם האינטרס הציבורי כבד המשקל שביצירת פתרונות דיור זמינים לכלל הציבור".

עם זאת, הדגיש השופט כי על משרד השיכון והמנהל להבהיר לניגשים למכרז כי קיים ערעור על התוכנית הנדון בבית המשפט העליון.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:161
קומיט וכל טופס במתנה