שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית נגד רשות השידור: גבתה סכומים הגבוהים מהמותר בחוק

חדשות

בקשה לייצוגית נגד רשות השידור: גבתה סכומים הגבוהים מהמותר בחוק, צילום:
בקשה לייצוגית נגד רשות השידור: גבתה סכומים הגבוהים מהמותר בחוק
24/10/2012, עו"ד אנה נודל

בתביעה על סכום של 5 מיליון שקל נטען כי רשות השידור גבתה מרבבות בתי אב 116 שקל על מכתב דרישת תשלום במקום 17 שקל המותרים לה בגין פעולה זו

זוכרים את התשדירים המאיימים עלינו בנחמדות שכדאי לנו לשלם את אגרת הטלוויזיה? ובכן, לא בכדי. הציבור לא אוהב לשלם את האגרה הזו, שלדעת רבים היא מיותרת. רבים טוענים שהם כלל אינם צורכים את שידורי הערוץ הראשון שמכלה את מרבית תקציב האגרה. העניין  עולה שוב לדיון במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשות השידור על כך שלכאורה היא גבתה מרבבות בתי אב סכום מופרז, החורג מהמותר לה על פי חוק, בגין מכתב דרישה לתשלום שהיא הנפיקה לחייבים.

לטענת המבקשת, יהודית טסלר, המיוצגת על ידי עורכי הדין דורון דרעי וניצן גדות, הסכום המרבי המותר לגבייה בגין מכתב דרישה מעו"ד הוא 15 שקל בתוספת מע"מ (סה"כ 17.4 שקל) ואילו רשות השידור חייבה אותה בסך 116 שקל בגין מכתב זה.

הקבוצה התובעת כוללת את "כל מי ששילם לרשות השידור או לבאי כוחה סך של 116 שקל בגין משלוח מכתב דרישה העולה על הקבוע בתקנות המסים". התובעת מבקשת מבית המשפט אישור לתביעה ייצוגית בסך של 5 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:27
קומיט וכל טופס במתנה