שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מוסד בוררות ליישוב סכסוכים חקלאיים יהווה אלטרנטיבה לעומס בבתי המשפט

חדשות

מוסד בוררות ליישוב סכסוכים חקלאיים יהווה אלטרנטיבה לעומס בבתי המשפט, צילום: צילום: שומבלע
מוסד בוררות ליישוב סכסוכים חקלאיים יהווה אלטרנטיבה לעומס בבתי המשפט
23/10/2012, יואב כהן

במוסד שהקים איגוד שמאי הביטוח יפעלו שמאים חקלאיים ועורכי דין שיעברו השתלמות והכשרה כבוררים, וניתן יהיה לדון בו במסגרת גישור, בוררות ושמאות מכרעת בסכסוכים הקשורים בחקלאות

לראשונה בישראל הוקם מוסד ליישוב סכסוכי חקלאות שבו ניתן יהיה לדון במסגרת גישור, בוררות או שמאות מכרעת. המוסד שהוקם על ידי איגוד שמאי הביטוח ישמש ערכאה לדיונים בכל הסכסוכים הקשורים בחקלאות ופעילותו מיועדת לגופים כגון חברות ביטוח, אגודות חקלאיות שיתופיות, עיריות, משרדי ממשלה, מועצות, חברות ממשלתיות, שמאי מקרקעין, עורכי דין ועוד.

המוסד החדש קיבל את אישורה ותמיכתה של הנהלת בתי המשפט. חברי המוסד שהתקבלו עד כה הם שמאי חקלאות פעילים ובעלי ניסיון, חברי איגוד שמאי הביטוח. בנוסף, חברים בו עורכי דין המתמחים בחקלאות ומומחים נוספים בחקלאות בעלי שם ומוניטין בענף. חברי המוסד יעברו השתלמות והכשרה כמגשרים וכבוררים על פי חוק הבוררות. לאחר שיוכשרו, יקבלו תעודה מאיגוד שמאי הביטוח המאשרת את חברותם. 

הבורר והמגשר עו"ד ד"ר ישראל שמעוני, שנשא דברים באירוע הפתיחה של המוסד ליישוב סכסוכים בחקלאות, אמר כי "כיום יש יותר ממיליון תיקים בבית המשפט. לכל שופט יש קרוב ל-2,200 תיקים. שערו בנפשכם, האם שופט יכול לדון, לכתוב, להעמיק ולנמק את פסק הדין שלו? זה פוגע באמון הציבור בבתי המשפט".

לדברי שמעוני, "מדובר במהלך חשוב מאוד. אם המוסד יתפקד כמוסד מקצועי גרידא ותינתן הכשרה מקצועית לכל צוות הבוררים, תצליחו לאין שיעור כי המערכת זקוקה לכך. אנו נמצאים בתקופה שבה בתי המשפט קורסים מעומס ויש כלים לפתור סכסוכים גם מחוץ לכותלי בית המשפט".

יו"ר הנהלת המוסד ליישוב סכסוכים בחקלאות וסגן יו"ר איגוד שמאי הביטוח עו"ד דורון חבקין, אמר כי "מדובר במוסד ייחודי של מיטב המומחים לחקלאות, אשר מתחייבים למענה מקצועי, הוגן ומהיר של כל סכסוך חקלאי מכל סוג שהוא. אין ספק שקיומו של מוסד כזה חשוב להקלת העומס על האזרח ועל בתי המשפט".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:131
קומיט וכל טופס במתנה