שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארבע שנות מאסר לסוחר רכב שמכר רכבים שעברו תאונות והורדו מהכביש

חדשות

ארבע שנות מאסר לסוחר רכב שמכר רכבים שעברו תאונות והורדו מהכביש, צילום: צילום: דורי
ארבע שנות מאסר לסוחר רכב שמכר רכבים שעברו תאונות והורדו מהכביש
22/10/2012, ליאור שדמי שפיצר

בעליה של חברת טרייד אין סנטר רכש רכבים שהוכרזו כ"אבדן להלכה" ב-64% משווי השוק ומכר אותם מבלי ליידע את הקונים על עברם, כשהוא נעזר בבוחני רכב במכוני בדיקה באזור

בית משפט השלום ברחובות גזר ארבע שנות מאסר בפועל על בעליה של חברת "טרייד אין סנטר" שהורשע במכירת כלי רכב משומשים שעברו תאונות דרכים מבלי ליידע את הרוכשים על כך.

מדובר בכלי רכב שהורדו מהכביש בעקבות תאונות דרכים והוכרזו כ"אבדן להלכה". כלי הרכב הוחזרו לכביש ללא תיעוד לעברם, ובעל החברה, אברהם לוי, רכש אותם בכ-64% משווי השוק מחברות שבהסדר.

בנוסף הורשע לוי בהעלמת הכנסות בסכום כולל של כמיליון שקל ובמתן שוחד לפקידת דואר לצורך העברת הבעלות בכלי הרכב בניגוד לנהלים.

לצורך הסתרת עברם התאונתי של כלי הרכב, נעזר לוי בבוחני רכב במכוני בדיקה שונים באזור, שהציגו מצגי שווא אודות מצב הרכב תמורת טובות הנאה שאינן ידועות. הבוחנים הואשמו גם הם במסגרת הליך זה ומשפטם עדיין מתנהל.

לוי כפר תחילה באישומים נגדו אך חזר בו מכפירתו במסגרת הליך גישור, שבסיומו הגיע להסדר טיעון עם המדינה.

השופט ירון לוי, סגן נשיאת בית משפט השלום ברחובות, קבע כי לוי זלזל באופן שיטתי בחוק וברשויות, כאשר עיקר החומרה במעשיו מצוי בפוטנציאל של סיכון חיי אדם הכרוך בהחזרת כלי רכב לכביש לאחר תאונות דרכים קשות. לדברי השופט, לא ניתן להתעלם מהתחכום שבמעשיו של לוי, שגייס להשלמת המרמה בוחני רכב באזור, באופן שהקשה על גילוי המעשים והסיר את החשדנות הטבעית הגלומה ברוכשים פוטנציאליים כלפי סוחרי רכב.

השופט לוי קבע כי לאור חומרת המעשים, מדובר בהסדר טיעון מקל. עם זאת, בהיעדר נזק קונקרטי כתוצאה מהעבירות ובהתחשב באינטרס הציבורי בסיום מהיר של ההליך, החליט השופט לכבד את ההסדר.

בנוסף לארבע שנות המאסר בפועל הוטלו על לוי 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, קנס של 5,000 שקל ופיצויים בסכום כולל של 20 אלף שקל לרוכשי הרכבים.

 

 

(ת"פ 17813-01-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:100
קומיט וכל טופס במתנה