שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות תערער על הזיכוי של אולמרט

חדשות

הפרקליטות תערער על הזיכוי של אולמרט, צילום: צילום: אנטוניו מילנה
הפרקליטות תערער על הזיכוי של אולמרט
17/10/2012, עו"ד אנה נודל

טרם הוחלט האם הערעור יוגש בשלוש הפרשיות שבהן הואשם אולמרט או בחלקן, אך לפי הערכות, הערעור יתמקד בפרשת טלנסקי. מקורביו של אולמרט: מדובר ברדיפה אישית ומרושעת

בפרקליטות המדינה התקבלה החלטה סופית לערער על הכרעת הדין וגזר הדין בעניין ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. במשרד המשפטים הבהירו כי הכנת הערעור טרם הסתיימה וכן טרם הוחלט האם הפרקליטות תערער גם על הכרעת וגזר הדין בעניין שולה זקן.

אולמרט הואשם בשלוש פרשות – ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות. הוא הורשע בעבירת הפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות בבית המשפט המחוזי ונגזרו עליו מאסר על תנאי של שנה למשך שלוש שנים וקנס של 75 אלף שקל.

כתב האישום ייחס לאולמרט עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות במרמה. שולה זקן הואשמה בפרשות ראשונטורס וטלנסקי בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים. בית המשפט זיכה את אולמרט מפרשות טלנסקי וראשונטורס, והרשיע אותו בפרשת מרכז ההשקעות, בגין הפרת אמונים.

ממשרד המשפטים נמסר כי הפרקליטות טרם החליטה האם לערער על החלטות בית המשפט המחוזי בשלושת הפרשות או רק בחלקן. לפי ההערכות, הפרקליטות תתמקד בערעור בפרשת טלנסקי. השופטים קבעו כי אולמרט קיבל מטלנסקי עשרות אלפי דולרם במזומן מבלי לדווח על כך. בית המשפט זיכה את אולמרט בפרשייה זו בשל הספק שנוצר בעניין השימוש שנעשה בכספים. השופטים השתכנעו כי ייתכן אלה היו כספים פוליטיים שלא היו חייבים בדיווח באותה העת ושלא נעשה בכספים שימוש פרטי.

בתגובה להודעת הפרקליטות אמר אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, כי "אין מאחורי הערעור דבר מלבד רדיפה אישית ומרושעת כנגד מר אולמרט". דן תקף את פרקליט המדינה משה לדור ואמר כי "במקום להפנים את הביקורת וללמוד את פסק הדין על מנת שלא יחזור על עצמו לעולם מקרה שבו פרקליט מדינה גורם להדחת ראש ממשלה מכהן בישראל שלא בצדק, מנסה פרקליט המדינה להציל את יוקרתו האישית ולהשיג לעצמו מקצה שיפורים, והכל על חשבון משאבי הציבור ותוך המשך הפגיעה במר אולמרט".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:140
קומיט וכל טופס במתנה