שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עשרות עוכבו לחקירה הלילה בפרשת הימורים והלבנת כספים

חדשות

עשרות עוכבו לחקירה הלילה בפרשת הימורים והלבנת כספים, צילום: צילום:istock
עשרות עוכבו לחקירה הלילה בפרשת הימורים והלבנת כספים
11/10/2012, עו"ד אנה נודל

על פי החשדות, הצליחו שלושה אחים העומדים בראש רשת ההימורים דונבט להלבין מיליארדי שקלים שנגבו מאלפי מהמרים קבועים. ביהמ"ש האריך את מעצרם של 15 חשודים בפרשה

לא פחות מ-55 חשודים בפרשת ההימורים והלבנת הכספים בהיקף של מיליארדי שקלים שחשפה המשטרה הלילה עוכבו לחקירה. שופטת בית משפט השלום בתל אביב תרצה שחם קינן נענתה לבקשת המשטרה להארכת מעצרת של 15 מתוכם ל-15 ימים. לדבריה, לאחר עיון בחומר החקירה והראיות שהציגה המשטרה עד כה, מדובר בחומר מקיף ומשמעותי שמצדיק היענות לבקשת הארכת המעצר.

עורך דינם של חלק מהחשודים, ששי גז, טען שמידת מעורבותם של העצורים שונה מאוד ואין היגיון בהארכת מעצרם למשך זמן זהה. בתגובה אמרת השופטת שחם קינן כי בשלב זה של החקירה היא לא מוצאת סיבה להבחין ביניהם, אף שהסכימה כי מדובר בדרגות מעורבות שונות. "בשלב זה יש להתייחס אליהם כמקשה אחת", היא אמרה.

המשטרה שמה ידה על 8 מיליון שקל שגלגלה רשת ההימורים "דונבט" (donbet.com), שבראשה עמדו לפי החשד שלושה אחים מהרצליה. עוד הוחרמו רכבי יוקרה ונכסים נוספים. מדובר בצעד מקובל מאז שנכנס לתפקידו מפכ"ל המשטרה הנוכחי, רב ניצב יוחנן דנינו, שהנהיג נוהל של החרמת כספים ורכוש של עבריינים.

שרתי האתר דונבט פעלו מחו"ל, ולדברי המשטרה שירתו לפחות 3,000 מהמרים קבועים ששילמו במזומן בגין חשבונות הימוריהם. לפי החשד, הרשת הפעילה נהגי מוניות ששימשו כבלדרים להעברת הכספים מהמהמרים לרכזים האזוריים שמינו האחים. בין המעוכבים לחקירה בפרשה נעצרו גם נהגי מוניות.

עו"ד ששי גז המייצג את החשודים המרכזיים בפרשה טען ש"בסך הכל מדובר בפרשת הימורים", וכי מרבית החשדות המיוחסים למרשיו מופרכים.

אחד החשודים שהובאו להארכת המעצר ככל הנראה נתקף בהתקף אפילפטי ופונה לבית החולים במהלך הדיון. עורך דינו, עו"ד אדי אבינועם,  ביקש מבית המשפט צו איסור פרסום על שמו. לדבריו, מדובר בצעיר (32) שכל עתידו לפניו ופרסום שמו עלול לפגוע בו קשות עוד טרם הוכח דבר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:174
קומיט וכל טופס במתנה