שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המדינה תובעת 40 מיליון שקל מפרופ' שלמה בן חיים בטענה לגניבת פטנטים

חדשות

המדינה תובעת 40 מיליון שקל מפרופ' שלמה בן חיים בטענה לגניבת פטנטים, צילום: צילום: אבי אוחיון, לע"מ
המדינה תובעת 40 מיליון שקל מפרופ' שלמה בן חיים בטענה לגניבת פטנטים
04/10/2012, עו"ד אנה נודל

לטענת המדינה, פרופ' שלמה בן חיים ושותפו ד"ר אמיר ערב גזלו פטנטים על טכנולוגיה להקפאת תאים, רקמות ואיברים, אשר פותחה במסגרת עבודתו של ד"ר ערב במכון הוולקני השייך למשרד החקלאות

בתביעה שהגישה פרקליטות המדינה בסכום של 40 מיליון שקל נגד פרופ' שלמה בן חיים ושותפו העסקי ד"ר אמיר ערב טוענת המדינה כי השניים גזלו פטנטים השייכים לה. לטענת המדינה, הטכנולוגיה שפיתח ד"ר ערב, המשמשת להקפאת תאים, רקמות ואיברים, פותחה במסגרת עבודתו במנהל המחקר החקלאי – מכון וולקני, השייך למשרד החקלאות, ולכן הפטנטים שנרשמו בגין פיתוח זה שייכים למדינה.

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד ליעד וטשטיין ממשרד עורכי דין ד"ר שלמה כהן ושות' ועו"ד דקלה שלו אמסלם מפרקליטות המדינה

הפטנטים נרשמו בפועל על שמן של החברות קור דיינמיקס וIMT-, הנמצאות בבעלות פרופ' בן חיים וד"ר ערב.. לטענת התביעה, ד"ר ערב ניהל חיים כפולים ובמקביל לעבודתו במכון וולקאני הוא יזם והקים חברות שהשתמשו בטכנולוגיה שאותה פיתח במסגרת עבודתו במכון. פרופ' בן חיים הצטרף למיזם של ד"ר ערב והשקיע בשתי החברות 17 מיליון דולר באמצעות קרן השקעות שבבעלותו.

לטענת המדינה, "פרופ' בן חיים הצטרך למיזם שבבעלות ד"ר ערב ביודעו כי מדובר בחברות המבוססות על טכנולוגיה ופטנטים שנגזלו מהמדינה". בכתב התביעה נכתב כי "הנתבעים פעלו במשך השנים בתחכום רב במטרה להסתיר את גזל הטכנולוגיה ונקטו בשורה ארוכה של מהלכי טשטוש והסוואה". לצד פרופ' בן חיים, ד"ר ערב ושתי החברות שהקימו, נתבעים גם אודי דמארי שהיה שותפו העסקי של ד"ר ערב ויהודית נתן שהייתה עוזרת המחקר שלו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:162
קומיט וכל טופס במתנה