שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עונש של מאסר על תנאי וקנס סוללים את דרכו של אולמרט חזרה לחיים הפוליטיים

חדשות

עונש של מאסר על תנאי וקנס סוללים את דרכו של אולמרט חזרה לחיים הפוליטיים, צילום: צילום: אנטוניו מילנה
עונש של מאסר על תנאי וקנס סוללים את דרכו של אולמרט חזרה לחיים הפוליטיים
24/09/2012, עו"ד אנה נודל

בית המשפט המחוזי גזר על ראש הממשלה לשעבר שהורשע בהפרת אמונים מאסר על תנאי של שנה וקנס של 75 אלף שקל. על שולה זקן הוטלו 9 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 45 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בירושלים פרסם היום (ב') את גזר דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת מרכז השקעות. שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל גזרו על אולמרט מאסר על תנאי של שנה למשך שלוש שנים וקנס של 75 אלף שקל. ההחלטה של בית המשפט מאפשרת לאולמרט לחזור לחיים הפוליטיים.

בגזר הדין ציינו השופטים כי "איננו מוצאים מכלל אפשרות שאלמלא נסיבותיו המיוחדות של התיק שלפנינו, היתה הצדקה לגזור עבודות שירות, אלא שהמקרה הנוכחי מיוחד עד מאוד. הנאשם כיהן כראש הממשלה והודיע על התפטרותו למעלה משנה לפני הגשת כתב אישום. הפסקת כהונתו של הנאשם כראש ממשלה בעיצומה של הקדנציה ראויה להתחשבות מסוימת. חשובה ממנה העובדה שהנאשם החליט להתפטר זמן רב לפני שהוגש נגדו כתב אישום, ולא בעקבות פרשת מרכז ההשקעות שבה הורשע".

נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים מוסיה ארד הדגישה כי "עבירת הפרת האמונים עוסקת בסדרי השלטון והמשפט, ומטרתה להגן על השירות הציבורי ועל חוסנו הציבורי והמוסרי. זו אחת העבירות המרכזיות המיועדות להגן על הרשויות הציבוריות מפני פגיעות רעות. יש להתייחס אליה במלוא החומרה המתחייבת ולהיזהר מסיווגה כעבירה טכנית".

בית המשפט גזר על ראש לשכתו של אולמרט שולה זקן מאסר על תנאי של תשעה חודשים למשך שלוש שנים וקנס של 45 אלף שקל.

בחודש יולי זיכה בית המשפט את אולמרט מפרשות טלנסקי וראשונטורס והרשיע אותו בעבירה של הפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. בית המשפט החליט להרשיע את שולה זקן בקבלת דבר במרמה בפרשת ראשונטורס. משפטם של אולמרט וזקן התנהל במשך שלוש שנים בפני נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים מוסיה ארד, והשופטים צבן וסובל. במסגרת ההליך קוימו 157 ישיבות והופיעו 102 עדים. פרוטוקול הדיונים כולל כ-19 אלף עמודים וסיכומי הצדדים השתרעו על פני 4,000 עמודים.

בפרשת מרכז ההשקעות נאשם אולמרט כי פעל במסגרת תפקידו, בניגוד עניינים, לטובת לקוחותיו של חברו ושותפו לשעבר עו"ד אורי מסר. הפרקליטות טענה שעל אולמרט היה לפסול את עצמו מלקבל החלטות בפרויקטים שייצג חברו. בית המשפט הצביע על החברות הקרובה בין אולמרט למסר, אשר נתן בין היתר ערבויות אישיות לטובת הקמפיין של אולמרט לראשות עיריית ירושלים ב-1998.

הנשיאה ארד ציינה בגזר הדין כי "נוצר קשר כלכלי אישי בין אולמרט לבין מסר. שילוב כזה של זיקות היוצרות את הקרבה הוא נדיר. לא זו בלבד שבין השניים שררה חברות מבוססת ועמוקה, נוספו לה זיקות נוספות שיחד הסתכמו במסה קריטית היוצרת ניגוד עניינים חמור ומורכב ביותר, ומצביעה על אפשרות ממשית להשפעה פסולה. אסור היה לאולמרט לקבל החלטות בכל עניין שבו היה מעורב מסר, גם אם שימש מייצג בלבד, לאור הכלל האוסר ניגוד עניינים".

 

כתבות נוספות בנושא:

 

הפרקליטות מוותרת על דרישת הקלון: דורשת שישה חודשי עבודות שירות

 

אולמרט זוכה מפרשות טלנסקי וראשונטורס; הורשע בפרשת מרכז ההשקעות

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה