שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יועץ השקעות מהבנק הבינלאומי הורשע במאות מעשי מרמה של לקוחות

חדשות

יועץ השקעות מהבנק הבינלאומי הורשע במאות מעשי מרמה של לקוחות, צילום: צילום:istock
יועץ השקעות מהבנק הבינלאומי הורשע במאות מעשי מרמה של לקוחות
24/09/2012, עו"ד אנה נודל

נתנאל שרון תיאם פעולות קנייה ומכירה של ניירות ערך בהיקף של 60 מיליון שקל ושלשל לכיסו הפרשי שערים של 350 אלף שקל. הפרקליטות תבקש להיטל עליו מאסר של עד ארבע שנים

בית המשפט המחוזי הרשיע אתמול (א') את נתנאל שרון, יועץ ההשקעות מהבנק הבינלאומי, בביצוע מאות מעשי מרמה.

שרון שעבד בחדר מסחר תאגידים של הבנק הודה בביצוע מאות פעולות שהניבו לו 350 אלף שקל, על חשבון לקוחות הבנק. הוא השתמש בחשבון השקעות של גיסו ואחיינו כדי לבצע כ-700 פעולות מתואמות של קניית ומכירת ניירות ערך מול חשבונות של 13 מלקוחות הבנק. שרון מכר ללקוחות הבנק מניות בשער גבוה משווי המניה בבורסה ורכש מהם מניות בשער נמוך יותר מהבורסה. בדרך זו הוא ביצע פעולות בהיקף של 60 מיליון שקל ושלשל לכיסו הפרשי שערים של 350 אלף שקל. כמו כן, הוא הודה שזייף מסמכים כדי למשוך את הכספים מהחשבונות. שרון הודה במעשים המיוחסים לו.

השופט חאלד כבוב הרשיע את שרון במאות עבירות על חוק הייעוץ וחוק ניירות ערך, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, עבירות רבות של גניבה בידי מורשה, הפרת אמונים בתאגיד, זיוף בנסיבות מחמירות ועבירה של איסור הלבנת הון.

הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה לדרוש במקרה זה מאסר של 24-48 חודשים, לצד מאסר על תנאי וקנס. בשל הנסיבות האישיות של שרון, שהינו אב לארבעה, ובעיקר לאור מצבו הבריאותי, התביעה תבקש להטיל על שרון עונש בטווח התחתון של הרף שהציגה. השופט נעתר לבקשתו של שרון והורה לשירות המבחן להגיש תסקיר בעניינו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:2
קומיט וכל טופס במתנה