שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בנק ישראל קנס את מזרחי טפחות על הפרת חוק איסור הלבנת הון

חדשות

בנק ישראל קנס את מזרחי טפחות על הפרת חוק איסור הלבנת הון, צילום: צילום: אריאל פלמון
בנק ישראל קנס את מזרחי טפחות על הפרת חוק איסור הלבנת הון
20/09/2012, עו"ד אנה נודל

ועדת העיצומים של בנק ישראל הטילה על בנק מזרחי טפחות עיצום של 3.8 מיליון שקל בשל היערכות לקויה באכיפת הכללים הקבועים בחוק איסור הלבנת הון ואי דיווח על ליקויים ופעולות לא רגילות

בנק ישראל הטיל עיצום של 3.8 מיליון שקל על בנק מזרחי טפחות בשל הפרת חוק איסור הלבנת הון.

במהלך ביקורת של פעילות הבנק בשנים 2007­-2010 נקבע כי היערכות הבנק לאכיפת הכללים הקבועים בחוק היתה לקויה. המבקרים הצביעו על מקרים שבהם עורכי דין שימשו נאמנים בחשבונות של לקוחותיהם בלי שמילאו הצהרה על נהנה. כמו כן נמצאו מקרים שבהם הבנק לא דיווח על פעולות בלתי רגילות, ליקויים וחוסר במידע לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, כנדרש בחוק. 

בנוסף קבע הדו"ח של בנק ישראל שבנק מזרחי טפחות לא נקט צעדים מספקים כדי לקבל הצהרה על נהנה בחשבון. בנק ישראל טען שהפקידים לא לחצו מספיק על הלקוחות למלא הצהרת נהנה והצביע על מקרים שבהם הלקוחות הגיעו לסניף כדי לבצע פעולות בחשבון ולא נדרשו למלא הצהרת נהנה כתנאי לביצוע הפעולה שביקשו. הדו"ח קבע כי הבנק העביר את הדיווחים על כך לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור באיחור. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:36
קומיט וכל טופס במתנה