שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית: פרטנר והוט מובייל חוסמות את השימוש בסמארטפון כנתב אלחוטי

חדשות

בקשה לייצוגית: פרטנר והוט מובייל חוסמות את השימוש בסמארטפון כנתב אלחוטי, צילום: צילום: יוטקה צוטאנו
בקשה לייצוגית: פרטנר והוט מובייל חוסמות את השימוש בסמארטפון כנתב אלחוטי
20/09/2012, עו"ד אנה נודל

לטענת התובעים, הנקודה החמה המאפשרת חיבור של ציוד נוסף לאינטרנט סלולרי היא תכונה מובנית במכשיר והגבלתה מנוגדת לחוק. התובעים מבקשים פיצוי של למעלה מ-5,000 שקל לכל אחד מחברי הקבוצה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברות הסלולר פרטנר והוט מובייל הוגשה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בחיפה. לטענת התובעים, החברות חוסמות ומגבילות את השימוש במכשיר הסלולרי כנתב אלחוטי, בניגוד לחוק ולהוראות משרד המשפטים.

התובע איציק אידלמן מרעננה טען כי הוא נדרש על ידי פרטנר לשלם על שימוש בנקודה החמה, שבאמצעותה ניתן לחבר לאינטרנט הסלולארי מכשירים אחרים. רקפת צורי מקרית מוצקין טענה שהוט מובייל חסמה את הגישה לנקודה החמה בטלפון החכם שלה.

לטענת התובעים, באמצעות עו"ד איתן פלג, "על פי הוראות חוק התקשורת, אין להגביל את התכונות או המאפיינים המובנים של ציוד סלולרי. תכונת ה-Tethering (נקודה חמה) היא תכונה מובנית בציוד סלולרי והגבלתה או חסימתה עומדות בניגוד להוראות חוק התקשורת".

לפי הבקשה, חברי הקבוצה המיוצגים על ידי התובעים הייצוגיים הם לקוחות פרטנר והוט מובייל אשר בבעלותם מכשיר סלולרי המאפשר חיבור של ציוד נוסף לאינטרנט הסלולרי. להערכת התובעים, מדובר במאות אלפי לקוחות, והם דורשים פיצוי של 5,219 שקל עבור כל אחד מחברי הקבוצה שהינו לקוח פרטנר ופיצוי של 5,150 שקל ללקוחות הוט מובייל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה