שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המדינה תשלם הוצאות משפט לחברה שהואשמה ללא כל בסיס

חדשות

המדינה תשלם הוצאות משפט לחברה שהואשמה ללא כל בסיס, צילום: צילום:istock
המדינה תשלם הוצאות משפט לחברה שהואשמה ללא כל בסיס
12/09/2012, עו"ד רוני קוסובסקי

סופר נירוסטה הואשמה בהעסקת עובדים ללא חוזה, חמש שנים לאחר שהעבירה את החוזים למשרד התמ"ת. ביה"ד לעבודה: המדינה ניהלה את ההליך ברשלנות

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע חייב את המדינה לשלם את הוצאות המשפט של חברת שזוכתה מעבירה של העסקת עובדים ללא חוזה העסקה, בסכום של 8,000 שקל.

חברת סופר נירוסטה אשקלון, המייצרת ומשווקת ציוד למטבחים מוסדיים ולתעשייה, הואשמה בהעסקת עובדים ללא חוזה. מנכ"ל החברה העביר למשרד התמ"ת את חוזי ההעסקה, אך לא קיבל כל התייחסות לכך. כתב האישום הוגש חמש שנים לאחר מכן, כשהחברה ומנהלה אינם יודעים מדוע ההליך נגדם עדיין נמשך, וזאת מבלי שהתבצעה כל בדיקה או חקירה ומבלי שמפקחי משרד התמ"ת יודעים על קיומם של החוזים.

בית הדין לעבודה קבע כי לא היה כל יסוד לאשמה, וכי הגשת כתב האישום בנסיבות אלה מלמדת על אי סבירות בולט ועל היעדר זהירות ראויה בהתנהלות התביעה. סופר נירוסטה כפרה באישום וטענה כי הציגה את חוזי ההעסקה, אך המדינה התעלמה מטענותיה והמשיכה לנהל את ההליך עד לזיכוי. בכך, קבע השופט יוסף יוספי, יש משום ניהול ההליך ברשלנות, באופן המצדיק פסיקת הוצאות לטובת החברה.

(הע"ז 31472-06-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:230
קומיט וכל טופס במתנה