שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שר המשפטים בפתיחת שנת המשפט: "עורכי הדין מכבידים על המערכת"

חדשות

שר המשפטים בפתיחת שנת המשפט: "עורכי הדין מכבידים על המערכת", צילום: צילום: יוסי זמיר
שר המשפטים בפתיחת שנת המשפט: "עורכי הדין מכבידים על המערכת"
11/09/2012, ליאור שדמי שפיצר

השר נאמן התייחס בטקס פתיחת שנת המשפט לכמות הניירת המיוצרת בכל תיק ושלח חיצי ביקורת לכיוון חלק מהמכללות: "יש בתי ספר למשפטים פחות טובים שנותנים תעודות תמורת כסף"

מאבקה של לשכת עורכי הדין בחובות הדיווח במסגרת חוק איסור הלבנת הון קיבל אתמול רוח גבית מיו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת דוד רותם, שאמר כי "לא תוטל על עורכי הדין חובת דיווח על הלקוחות שלהם".

ח"כ רותם התייחס לדבריו של ראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי, בטקס לרגל פתיחת שנת המשפט תשע"ג, שלפיהם "הצוות המקצועי שהוקם בלשכה בראשותו של פרופ' דוד ליבאי עושה מאמצים כבירים על מנת למנוע מציאות שבה עורך הדין יהפוך לשומר הסף של הרשות לאיסור הלבנת הון, באופן הפוגע בלב ובמהות המקצוע - חובת החיסיון והסודיות שבין עורך דין ללקוחו".

בטקס שנערך אתמול בבית לשכת עורכי הדין בירושלים, בהנחיית עו"ד ציון אמיר ובהשתתפות נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס ושר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, ניכרה נוכחות מרשימה של כל צמרת המשפט – היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שופטים, שופטים בדימוס, חברי כנסת ועורכי דין בכירים.

ראש לשכת עורכי הדין התייחס בדבריו למאבק חשוב נוסף שמנהלת הלשכה נגד הסגת גבול המקצוע. לדבריו, מאבק זה קיבל משנה תוקף בעקבות כמה פסקי דין שהתקבלו לאחרונה, שלפיהם קבלת סיוע משפטי תתבצע רק באמצעות מי שהוסמך והוכשר לכך.

עו"ד ברזילי ציין בנוסף כי יש לקדם ולחזק את ציבור עורכי הדין הצעירים, המהווים כ-42% מכלל עורכי הדין, באופן שיעלה את רמתם ויסייע לפרנסתם, והעלה את שאיפתו לקדם את אכיפת החוק לקידום נשים בגופי ממשלה, בגופים עסקיים ובעולם המשפט, באמצעות עידוד מקומות עבודה ידידותיים למשפחה.

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס ציין את העומס המוטל על מערכת המשפט. "על אף הכמות העצומה של התיקים המשפטיים, יותר תיקים נסגרו מאשר נפתחו, פחות דיונים נדחו ללא עילה מוצדקת ושמיעת התיקים מתנהלת ככל הניתן בסמוך אחד לשני", אמר גרוניס.

שר המשפטים יעקב נאמן התייחס גם הוא לעומס הקיים במערכת ואמר כי הבעיה היא ציבור עורכי הדין אשר מכביר במילים ומביא לבית המשפט עשרות ניירות בכל תיק. השר נאמן שלח גם כמה חיצי ביקורת לכיוון חלק מהמכללות למשפטים ואמר כי אף שלדעתו קיימים בישראל עורכי דין טובים מאוד, "ישנם בתי ספר למשפטים פחות טובים שנותנים תעודות תמורת סכום כסף יפה".

במהלך הטקס הוענק פרס הלשכה לשנת תשע"ג לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופטת בדימוס דורית ביניש. פרס יקיר המקצוע הוענק לעורכי הדין יוסי תוסיה-כהן, מיכאל דאוד, עמי אסנת, הקאדי איאד זחאלקה ותמר גידרון.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:103
קומיט וכל טופס במתנה