שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בוטל האיסור על רכבת ישראל לבצע עבודות לכריית מנהרה בשעות הלילה

חדשות

בוטל האיסור על רכבת ישראל לבצע עבודות לכריית מנהרה בשעות הלילה, צילום: צילום: אורן פלס
בוטל האיסור על רכבת ישראל לבצע עבודות לכריית מנהרה בשעות הלילה
03/09/2012, עו"ד לילך דניאל

ביהמ"ש קבע כי הרעש שגרמו עבודות הקידוח והחציבה היה סביר, וכי ההחלטה להפסיקן בשעות הלילה נתנה משקל מכריע לאינטרס של תושבי מבשרת ציון ומשקל מועט לאינטרס הציבורי שבהמשך הפרויקט

בית משפט השלום בירושלים ביטל צו שהוציא המשרד להגנת הסביבה שאסר על רכבת ישראל לבצע עבודות לכריית מנהרה באזור מבשרת ציון בשעות הלילה וימי המנוחה בשל מפגעי רעש.

במסגרת פרויקט סלילת קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים מבצעת רכבת ישראל מזה כמה שנים עבודות בקטע שבין לטרון לירושלים, הכוללות כריית מנהרה באזור רכס חלילים שבמבשרת ציון. עבודות אלה כוללות, בין היתר, שימוש בכלים מכאניים, קידוח ופיצוץ מבוקר.

תושבי מבשרת ציון עתרו לבג"צ וטענו כי מטרדי הרעש והאבק שגורמות העבודות פוגעות באיכות חייהם, אך בג"צ דחה את עתירתם במאי 2011 וקבע כי העובדה שהעבודות הגורמות למפגע מהוות 25% בלבד מפרויקט כריית המנהרה מעידה על סבירותה ומידתיותה של החלטת הגוף המאשר.

ב-13 באוגוסט 2012 חתם מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה על צו האוסר על עבודות הכרייה בשעות הלילה ובימי המנוחה. הרכבת פנתה לבית משפט השלום בירושלים, אשר ביטל את הצו וקבע כי משך ועוצמת הרעש שגורמות עבודות הכרייה אינם בלתי סבירים, וכי הצו הוצא תוך הפרת זכות הטיעון של הרכבת ובאופן שאינו משקף איזון ראוי בין צורכי התושבים לצרכים הנובעים מהעבודות.

בית המשפט קבע כי הפסקת עבודות הקידוח והחציבה בשעות הלילה נתנה משקל מכריע לאינטרס התושבים ומשקל מועט, אם בכלל, לאינטרס שבהמשך פרויקט ציבורי חשוב וגדול מימדים, הכרוך בעלויות משמעותיות ובמורכבות תכנונית וביצועית, ואינה מביאה בחשבון חלופות פוגעניות פחות.

(ת"א 7718-08-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:88
קומיט וכל טופס במתנה