שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עורכי הדין לא תמשיך לפעול להדחת השופטת אלשיך

חדשות

לשכת עורכי הדין לא תמשיך לפעול להדחת השופטת אלשיך, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
לשכת עורכי הדין לא תמשיך לפעול להדחת השופטת אלשיך
02/09/2012, עו"ד אנה נודל

ראשי מחוזות בלשכת עורכי הדין: "משעה שהובהר לנו כי הנשיא גרוניס והשר נאמן יימנעו לנקוט צעדים נוספים כנגד השופטת אלשיך הסכמנו שלא להמשיך ולפעול רשמית בעניין"

ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין נסוגו מדרישתם משר המשפטים יעקב נאמן לנקוט הליכים משמעתיים נגד השופטת ורדה אלשיך בפרשת הפרוטוקול המשופץ, ולחילופין להביא את העניין לדיון בפני הוועדה לבחירת שופטים שתבחן את האפשרות להדיח אותה מתפקידה.

הפנייה לשר המשפטים נעשתה בעקבות החלטתו של נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס שלא לנקוט בהליכים משמעתיים נגד אלשיך, אלא להסתפק ברישום נזיפה חמורה בתיקה האישי.

בפגישה שקיים שר המשפטים יעקב נאמן ביום שישי עם ראשי המחוזות של לשכת עורכי הדין ועם השופטת אלשיך הודיע נאמן כי הוא תומך בעמדתו של נשיא בית המשפט העליון בפרשה וכי הוא אינו רואה טעם לנקוט הליכים נגד אלשיך בעניין זה.

במהלך הפגישה החליטו ראשי המחוזות לסגת מדרישותיהם, ובסיומה פרסם דובר משרד המשפטים הודעה משותפת לפיה "כל הצדדים מצטערים על הטענות שהועלו כלפי כל הנוגעים בדבר ומוחלים זה לזה לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה. כל התלונות שהוגשו תבוטלנה".

לפי דיווח של "כלכליסט", זמן קצר לפני הפגישה מסר מנכ"ל משרד המשפטים גיא רוטקופף לשניים מראשי המחוזות כי השופטת אלשיך מתכננת להודיע על פרישה מוקדמת בעוד ארבעה חודשים. משרד המשפטים מכחיש את הדברים.

במכתב שהופץ הבוקר (א') לחברי לשכת עורכי הדין כתבו ראשי המחוזות כי "משעה שהובהר לנו כי הן הנשיא גרוניס והן השר נאמן עומדים על דעתם והם יימנעו מלעשות שימוש בסמכותם ולנקוט צעדים נוספים כנגד השופטת אלשיך, ומתוך תחושת אחריות כלפי מערכת המשפט ואמון הציבור בה, נעתרנו להצעת השר והסכמנו שלא להמשיך ולפעול רשמית בעניין".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:223
קומיט וכל טופס במתנה