שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות סגרה תיק נגד אולמרט בשל ריבוי הליכים

חדשות

הפרקליטות סגרה תיק נגד אולמרט בשל ריבוי הליכים, צילום: אהוד אולמרט
הפרקליטות סגרה תיק נגד אולמרט בשל ריבוי הליכים
22/08/2012, עו"ד אנה נודל

נמצאו ראיות המוכיחות כי אולמרט פעל לקידום ענייניהם של חברי מרכז ליכוד ומקורביו, אך התיק נסגר עקב "קיומם של הליכים משפטיים נוספים משמעותיים בעלי מאפיינים דומים"

להתראות בתיק הבא. המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שוקי למברגר, הודיע אתמול (ג') על החלטת הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

לפי החשדות, אולמרט קידם מינויים פוליטיים עת שכיהן בתפקיד שר התמ"ת, שר התקשורת ושר האוצר. החקירה בתיק נפתחה בשנת 2007 בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה אודות מינויים פסולים ברשות לעסקים קטנים. בשנת 2009 העבירה המשטרה את תיק החקירה לפרקליטות והמליצה להעמיד לדין את אולמרט ויועצו הבכיר דאז, עובד יחזקאל, בעבירה של מרמה והפרת אמונים.

המשטרה הציגה ראיות לכך שאהוד אולמרט ניצל את מעמדו וסמכויותיו בין השנים 2003 ל-2005, עת כיהן כשר התמ"ת, מ"מ ראש ממשלה, שר התקשורת ושר האוצר, ופעל לקידום ענייניהם של חברי מרכז ליכוד, פעילי המפלגה ומקורביו.

למברגר כתב כי נמצאו ראיות לכאורה המקימות סיכוי סביר להוכיח את האשמות נגד אולמרט, ובשנת 2010 הפרקליטות זימנה את אולמרט ואת יחזקאל לשימוע שנדחה לקיץ 2011, לבקשת החשודים.

למברגר מציין בפירוש, כי ההחלטה לסגור את התיק לא נבעה ממחסור בראיות. השיקול המרכזי בסגירת התיק הוא "קיומם של הליכים משפטיים נוספים, משמעותיים, בעלי מאפיינים דומים". כתב האישום שהוגש נגד אולמרט במסגרת פרשת הולילנד עוסק באופן חלקי באירועים מן התקופה בה כיהן אולמרט כשר התמ"ת. דיוני ההוכחות בתיק הולילנד נשמעים ארבע פעמים בשבוע. "בנסיבות אלה, יש להניח כי התיק שלפנינו לא יישמע בתקופה הנראית לעין".

בפרקליטות לקחו בחשבון גם את ההרשעה של אולמרט במרמה והפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. "סברנו, כי העובדה שכנגד אולמרט מתקיימים כבר שני הליכים פליליים בגין מגוון מעשים המתבטאים לכאורה בכשלים נורמטיביים-פליליים כשר, שפעל בין היתר בניגוד עניינים ותוך ניצול מעמדו בדרך הפוגעת בציבור, משליכה על האינטרס הציבורי במיצוי הדין עימו בקיום הליך פלילי נוסף - השלישי במספר", כתב למברגר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:63
קומיט וכל טופס במתנה