שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עוד לא הרימו ידיים: האוניברסיטאות עתרו לבג"ץ נגד ההכרה באריאל כאוניברסיטה

חדשות

עוד לא הרימו ידיים: האוניברסיטאות עתרו לבג"ץ נגד ההכרה באריאל כאוניברסיטה, צילום: צילום: מיכאלי
עוד לא הרימו ידיים: האוניברסיטאות עתרו לבג"ץ נגד ההכרה באריאל כאוניברסיטה
20/08/2012, עו"ד אנה נודל

כל האוניברסיטאות, לרבות בר אילן, שותפות לעתירה נגד ההחלטה להכיר במרכז האקדמי באריאל כמוסד אוניברסיטאי; טוענות: למל"ג ביהודה ושומרון אין כלים לקבל את ההחלטה

האוניברסיטאות הגישו עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה להכיר במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה מן המניין. לטענת העותרים, מדובר בהחלטה "רוויית פגמים, בלתי סבירה באופן קיצוני ואינה מתקבלת על הדעת".

העתירה הוגשה על-ידי אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, הטכניון, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון, מכון ויצמן והאוניברסיטה הפתוחה. יצוין כי עד 2005 פעל המוסד תחת החסות והפיקוח האקדמי של אוניברסיטת בר אילן, שגם היא שותפה לעתירה.

העותרים טוענים כי למועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון, אשר קיבלה את ההחלטה להכיר במרכז האקדמי אריאל כאוניברסיטה, אין את הכלים הדרושים לקבלת החלטה כזו הכרוכה לטענתם בבחינת מערכת ההשכלה הגבוהה בכל המדינה.

בנוסף טוענות האוניברסיטאות כי רק 15% מהסטודנטים במרכז הינם תושבי האזור ולכן אין צורך בהקמת אוניברסיטה ביהודה ושומרון.

על-פי הנטען בעתירה, החלטת שר האוצר להקצות בשנתיים הקרובות 50 מיליון שקל לטובת המוסד האקדמי באריאל מהווה חריגה מסמכות ותקצוב.

חבר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ דני דנון, יוזם דיון דחוף בעניין העתירה של ראשי האוניברסיטאות נגד ההחלטה להכיר במרכז באריאל כאוניברסיטה עצמאית. לדבריו, "דעת השמאל הקיצונית של ראשי האוניברסיטאות מערפלת את שיקול דעתם ופוגעת בטוהר המידות - שיעסקו במחקרים ולא בפוליטיקה". דנון טוען ש"מדובר בפוליטיזציה זולה של העולם האקדמי, שפוגעת בטוהר המידות... נראה שראשי האוניברסיטאות צריכים שיעור באזרחות, כמו גורמי שמאל קיצוניים הם מנסים להשליט את דעת המיעוט הקיצונית שלהם דרך בית המשפט".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה