שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש קבע לפני שנתיים: השיקולים בשחרורו של שושן ברבי – "ראויים ומאוזנים"

חדשות

ביהמ"ש קבע לפני שנתיים: השיקולים בשחרורו של שושן ברבי – "ראויים ומאוזנים", צילום: מעצר
ביהמ"ש קבע לפני שנתיים: השיקולים בשחרורו של שושן ברבי – "ראויים ומאוזנים"
19/08/2012, רון פז

עתירה מנהלית שהגיש היועמ"ש נגד ועדת השחרורים שהחליטה לשחרר את העבריין ברבי מהכלא לטובת תוכנית טיפולית לגמילה מסמים – נדחתה בטענה כי הפעם "ייתכן ועשה ברבי חשבון נפש"

שלוש נשים נדרסו אמש (מוצ"ש) למוות בנתניה בתאונת פגע וברח. החשוד המרכזי בדריסה, העבריין הנתנייתי שושן ברבי, טרם נתפס.

לברבי עבר פלילי עשיר מגיל צעיר מאוד, שכלל כמה מאסרים. לפני שנתיים, בעודו מרצה עונש מאסר של 8 חודשים, החליטה ועדת השחרורים, לאחר שהתלבטה לא מעט, על שחרורו על תנאי. הוועדה לא התעלמה מהרשעותיו הקודמות של המשיב, אך במקרה זה העדיפה את הפנייתו לתוכנית טיפולית של הגב' לובלסקי וצירפה לכך גם השתלבות במחלקת הרווחה של עיריית נתניה ביחידה לנפגעי סמים והתמכרויות, לאחר תום תקופת התנאי.

ביהמ"ש דחה את עתירת היועמ"ש נגד השחרור וקבע כי "ועדת השחרורים לא שללה אפשרות לדחות את עתירת ברבי לשחרור על תנאי ולהשאיר אותו מאחורי סורג ובריח ל-72 יום, אך העדיפה, ובצדק, את ההשתלבות הראשונה של המשיב בתוכנית טיפולית במסגרת שחרור על תנאי, שכן חרף העובדה שריצה מאסרים קודמים לא מעטים לא זכה בעבר לשחרור על תנאי, ומשכך לא ניתנה לו הזדמנות להוכיח כי מעבר לעובדה שהתנהגותו בכלא תקינה ובדיקות השתן נקיות מסמים, הוא גם מוכן להשתלב בתוכנית טיפולית על מנת למנוע מסוכנותו בעתיד ועל מנת למנוע, כך יש לקוות, את חזרתו למעגל הפשע".

ב"כ היועמ"ש טען כי גיליון ההרשעות הקודמות של ברבי מלמד כי אין לו יראה מהדין שכן הוא חוזר ומבצע עבירות מאז היותו נער, ומאסריו הקודמים לא הרתיעו אותו מלעבור את העבירות בגינן הוא מרצה את עונש המאסר; ברבי חזר וביצע עבירות למרות היותו בפיקוח קצין מבחן, הגמילה שעבר לא צלחה והרצון להשתקם לא היה רצון אמיתי.

ביהמ"ש קבע כי "יתכן וכך היו פני הדברים עד למאסרו הנוכחי של ברבי, אך במהלך מאסרו הנוכחי ייתכן ועשה חשבון נפש אשר הביאו אותו להירתם לתוכנית טיפולית של הגב' לובלסקי, אשר יש לקוות כי יעמוד בה יחד עם יצירת קשר עם גורמי הרווחה בעיריית נתניה בתום תקופת התנאי, יסייעו לו שלא לחזור לעולם הפשע.

"לאור כל האמור לעיל, אין בעובדה שוועדת השחרורים התלבטה בטרם הגיעה להחלטתה כדי ללמד על כך שהשיקולים שלה לא היו השיקולים הראויים ושלא איזנה באופן נכון ביניהם. עיון בהחלטת הוועדה מלמד שהיא שקלה את כל השיקולים, איזנה נכון בין השיקולים ולא נפל בהחלטה כל פגם מהפגמים המצדיקים התערבות שיפוטית בהחלטה של רשות מינהלית".

(עת"א 16504-09-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:212
קומיט וכל טופס במתנה