שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עונשי מאסר בפועל לשניים שהורשעו בזיוף מותגי משקאות אלכוהוליים

חדשות

עונשי מאסר בפועל לשניים שהורשעו בזיוף מותגי משקאות אלכוהוליים, צילום:  צילום: כריס יו
עונשי מאסר בפועל לשניים שהורשעו בזיוף מותגי משקאות אלכוהוליים
08/08/2012, רון פז

השתמשו באתנול בריכוז גבוה שדולל במים ובחומרים אחרים המהווים סכנה חמורה לבריאות; הודו במסגרת הסדר טיעון בזיוף של 17 מותגים מוכרים וירצו 33-38 חודשי מאסר

מכת זיופי המותגים בישראל לא פוסחת על משקאות אלכוהוליים יקרים. עליית המס על משקאות משכרים בחודש שעבר מגבירה עוד את הפיתוי מצד גורמים עברייניים למהות משקאות או למכור משקאות נחותים באריזות של משקאות פרימיום.

שני הנאשמים, אלי עוזרי ומשה שיטרית, הורשעו בקשירת קשר לביצוע פשע, זיוף ושימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות. עוזרי הורשע גם בעבירה של איומים והכשלם שוטר במילוי תפקידו, ושטרית הורשע גם בשיבוש הליכי משפט. על עוזרי נגזרו 38 חודשי מאסר בפועל, ועל שטרית 33 חודשי מאסר בפועל, וזאת במסגרת הסדר טיעון.

השניים הורשעו בזיוף שיטתי של 17 מותגים מובילים של משקאות אלכוהוליים, ביניהם ג'וני ווקר, שיבס, J&B, פינלנדיה, ג'ק דניאלס, אבסולוט, סמירנוף ועוד. שיטת הפעולה הייתה רכישת אתנול בריכוז 96% בנפח של 200-250 ליטר, בחביות ששונעו למעבדה בה דולל האתנול במים ובחומרים נוספים לצורך יצירת נוזל הגלם. השתמשו בבקבוקים, מדבקות ואריזות של מותגים ידועים כדי להסתיר את הזיוף. הסחורה המזויפת נמכרה בכל חלקי הארץ. יצוין כי המשקאות המזויפים מהווים סכנה חמורה לבריאות בשל החומרים המצויים בהם.

מעניין לציין את עברם הפלילי של הנאשמים. עוזרי (43) הורשע 4 פעמים בעבר בעבירות של זיוף והחזקת טובין מפרים, בנוסף לעבירות אלימות ואיומים. בגין כל ההרשעות הוא ריצה עונש מאסר אחד של 4 חודשים בלבד. שטרית (33) הורשע 5 פעמים בעבר בעבירות חמורות, ולא ריצה בגינן יום אחד של מאסר: עבירות על פי פקודת זכות יוצרים, החזקת נכס חשוד כגנוב, החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, החזקת סכין, פריצה לבניין וגניבה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

(ת"פ 12061-03-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:40
קומיט וכל טופס במתנה