שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השירותים לא נקיים: בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברות הדלק ב-200 מיליון שקל

חדשות

השירותים לא נקיים: בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברות הדלק ב-200 מיליון שקל, צילום: תחנת דלק
השירותים לא נקיים: בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברות הדלק ב-200 מיליון שקל
08/08/2012, עו"ד אנה נודל

נטען כי חברות הדלק אינן ממלאות אחר הוראות החוק והתקנות ביחס לתנאים תברואתיים בתחנות הדלק בכלל ובבתי השימוש המצויים בהן בפרט

בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה אתמול (ג') בקשה לאישור תביעה ייצוגיות נגד חברות הדלק. לטענת ארבע התובעות, החברות לא מקיימות את הוראות החוק בעניין תנאים תברואתיים בתחנות הדלק. חברות הדלק פז, סונול, דור אלון ודלק נתבעות כל אחת על 50 מיליון שקל.

תקנות רישוי עסקים קובעות כי תחנת דלק וכל המיתקנים שבה יוחזקו תמיד במצב נקי. התובעות מפרטות בכתב התביעה את המחדלים בתחנות הדלק בהן ביקרו ומפרטות את מצב תאי השירותים בתחנות. התובעות כותבות כי חברות הדלק "אינן ממלאות אחר הוראות החוק והתקנות בדבר חובותיהן כלפי צרכניהן ביחס לתנאים תברואתיים בתחנות הדלק בכלל ובבתי השימוש המצויים בהן בפרט - וגורמות ללקוחותיהן העושים שימוש יומיומי בצריכת דלק ומוצרים אחרים בחנויות הנוחות שלהן - לעוגמת נפש מרובה".

התובעות טוענות עוד בתביעתן כי התשלום בגין הדלק מגלם בתוכו את הוצאות החברה על אחזקת השירותים בתחנה, ולכן הן טוענות כי החברות נותנות שירות חלקי בלבד.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:7
קומיט וכל טופס במתנה