שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סופית: מניית אלרן נדל"ן תמחק מהמסחר בבורסה

חדשות

סופית: מניית אלרן נדל"ן תמחק מהמסחר בבורסה, צילום: מסחר במניות
סופית: מניית אלרן נדל"ן תמחק מהמסחר בבורסה
06/08/2012, עו"ד אנה נודל

בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות ערעור שהגישה החברה, שבשליטת גד ודורי דנקנר, ואישר את מחיקתה מהבורסה עקב שווי החזקת ציבור נמוך מדי

נדחתה בקשת חברת אלרן נדל"ן שבשליטת אנשי העסקים גד ודורי דנקנר, לרשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי למחוק את מניות החברה מהמסחר. בית המשפט המחוזי דחה את בקשת החברה לצו מניעה זמני האוסר על מחיקת מניותיה. יום המסחר האחרון במניה יהיה מחר (ג'), וב-9 באוגוסט היא תמחק סופית מהבורסה.

החברה נקלעה לקשיים והמסחר במניותיה הופסק באופן זמני בסוף שנת 2010. לאחר שהחברה הגיעה להסדר עם נושיה בספטמבר 2011, היא פנתה לבורסה וביקשה לחדש את המסחר במניות החברה במסגרת הרשימה הראשית. הבורסה סירבה בנימוק כי החברה אינה עומדת בדרישה לשווי מינימאלי של החזקות הציבור.

שמונה ימים לפני מחיקת המניה מהמסחר, פנתה החברה לבית המשפט וביקשה צו זמני האוסר על מחיקת מניותיה מהמסחר. בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה. לפי תקנון הבורסה נדרש שווי החזקות ציבור של 20 מיליון שקל. בית המשפט המחוזי קבע כי שווי החזקות הציבור באלרן מסתכם ב-2.6 מיליון שקל בלבד.

בית המשפט העליון דחה אתמול (א') את בקשת רשות ערעור שהגישה החברה על החלטה זו של בית המשפט המחוזי. השופט יצחק עמית כתב בהחלטתו, כי "נקודת המוצא היא כי בית המשפט ימעט להתערב בהחלטותיה של הבורסה וכי עליו לנקוט אמת מידה זהירה בבואו לבחון החלטות שהן בתחום מומחיותה".

(רע"א 5598/12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:230
קומיט וכל טופס במתנה