שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > וכל הכבוד לצה"ל: בקרוב תתגבר התחרות בשוק מכשירי הסלולאר

חדשות

וכל הכבוד לצה"ל: בקרוב תתגבר התחרות בשוק מכשירי הסלולאר, צילום: סמארטפון
וכל הכבוד לצה"ל: בקרוב תתגבר התחרות בשוק מכשירי הסלולאר
02/08/2012, עו"ד אנה נודל

משרד התקשורת הגיע להסכמות עם צה"ל בעניין פטור מאישור סוג ורישיון סחר למכשירים סלולאריים; בצה"ל חששו מייבוא מכשירים שעלולים לשבש את מערכת כיפת הברזל

משרד התקשורת עובד כבר תקופה ארוכה על תיקון צו התקשורת, שיאפשר לפתוח את שוק מכשירי הסלולאר בישראל לתחרות. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ה') תיקונים לצו המהווים צעד נוסף לקראת הרפורמה בענף.

התיקון עוסק בפטור מאישור סוג ופטור מרישיון סחר למכשירים סלולאריים. צה"ל הביע התנגדות לפטור גורף בטענה כי קיימים מכשירים שעלולים לשבש את מערכת כיפת הברזל ומכשירים הפועלים בספקטרום שיכול לפגוע ביכולות שהצבא מתכוון להפעיל ב"יום הדין".

לאחר כמה ישיבות עם נציגי אגף התקשוב בצה"ל, היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, הודיעה כי הם הגיעו להסכמות. הצו תוקן, בין היתר התווסף סעיף לפיו "ציוד קצה מסוגים שונים כפי שיודיע המנהל, יהיה טעון אישור סוג, ובלבד שהוצגה בפני המנהל חוות דעת מטעם נציג צה"ל אשר לפיה השימוש בציוד עלול להביא לפגיעה במערכות טכנולוגיות אשר תפגע בביטחון המדינה".

ראש מחלקת אג"מ באגף התקשוב, אלוף משנה נתי כהן, בירך על התיקון ואמר כי הוא מאפשר לקיים את הרפורמה שתגביר את התחרות לצד השמירה על ביטחון אזרחי המדינה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה