שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מח"ש ממליצה לא להגיש כתב אישום נגד תנ"צ אדרי בפרשת שחם

חדשות

מח"ש ממליצה לא להגיש כתב אישום נגד תנ"צ אדרי בפרשת שחם, צילום: מחוז ירושלים
מח"ש ממליצה לא להגיש כתב אישום נגד תנ"צ אדרי בפרשת שחם
02/08/2012, עו"ד אנה נודל

המליצה להסתפק בהעמדה לדין משמעתי; אדרי הודה כי לא טיפל בדיווח על מעשה מגונה נגד הממונה עליו, ניצב ניסו שחם, אך נראה שאין בכך די להעמדה לדין פלילי

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים המליצה היום (ה') להעמיד לדין משמעתי את תת-ניצב נסים אדרי, מפקד מרחב ציון במשטרת מחוז ירושלים. לפני שבוע אדרי יצא לחופשה בעקבות מעורבותו בחקירה המתנהלת נגד מפקדו הישיר, ניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים.

שחם חשוד במספר עבירות מין ובהן בעילה אסורה בהסכמה ומעשים מגונים. אחד הקצינים עדכן את אדרי בתלונה של שוטרת במרחב ציון על מעשה מגונה שביצע בה לכאורה שחם. אדרי נמנע מלהעביר את התלונה לגורם מוסמך, ולאחר מכן במהלך החקירה שלו במח"ש שינה את גרסתו. בתחילת החקירה אדרי טען שלא ידע דבר על התלונה; לאחר שהוא עומת עם הקצין ששוחח עמו על העניין הוא הודה בכך שקיבל את הדיווח ולא טיפל בתלונה.

במחלקה לחקירות שוטרים מעריכים כי התנהלותו של אדרי אינה מצדיקה העמדתו לדין פלילי. כעקרון, במקרים מן הסוג הזה קיימת חובת דיווח - אך אדרי נחשף לתלונה כדרך אגב בשיחה אקראית, ולא מנע מהמתלוננת להעביר את תלונתה. המחלקה לחקירות שוטרים קבעה כי התנהלותו של אדרי מעוררת חשד לכאורה לביצוע מספר עבירות משמעת, והעניין עבר לטיפול של הגורם המוסמך במשטרה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:181
קומיט וכל טופס במתנה