שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרשת הולילנד: שמחיוף מבקש הגנה מן הצדק – למה מאשימים רק אותי?

חדשות

פרשת הולילנד: שמחיוף מבקש הגנה מן הצדק – למה מאשימים רק אותי?, צילום: צילום: עיריית ירושלים
פרשת הולילנד: שמחיוף מבקש הגנה מן הצדק – למה מאשימים רק אותי?
25/07/2012, עו"ד אנה נודל

סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר טוען ל"אכיפה בררנית", מכיוון שהמדינה בחרה שלא להעמיד לדין את יהושע פולק, סגן נוסף לראש העיר, שגם הוא מעורב בפרשה

אליעזר שמחיוף, לשעבר חבר מועצת עיריית ירושלים, סגן ראש העיר וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, נאשם במסגרת כתב האישום בקבלת שוחד. לטענת הפרקליטות, בתמורה לכספי השוחד שמחיוף סייע בקידום פרויקט הולילנד.

לפי כתב האישום, בשנת 2005 שמחיוף ביקש מעד המדינה לקבל כספים מיזמי הולילנד. יזם הפרויקט, הלל צ'רני העביר אליו ואל יהושע פולק סך של 245 אלף שקל. בנוסף לכך שמחיוף קיבל צ'ק של 5,000 שקל כמתנה לחתונה של הבת שלו. במסגרת תשובתו לכתב האישום, שמחיוף, באמצעות עו"ד אירית באומהורן, כופר בהאשמות המיוחסות לו וטוען להגנה מן הצדק "בשל אכיפה בררנית" ביחס ליהושע פולק.

פולק כיהן כסגן ראש העיר תחת אורי לופוליאנסקי, וכיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בעיר. פולק נחקר במסגרת פרשת הולילנד, אך לא הוגש נגדו כתב אישום.

בתשובתו לכתב האישום שמחיוף הודה שקיבל צ'קים בסך 20 אלף דולר בשנת 2006 מעוזרו של עד המדינה, מאיר רבין, אלא שלטענתו הוא החזיר את הכספים לרבין. לעניין צ'ק של 5,000 שקל שניתן לביתו, טוען שמחיוף שלא ידע על כך ושהוא לא נכח כלל בחתונת הבת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:57
קומיט וכל טופס במתנה