שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד חיילים שסקלו באבנים את סגן מפקד הטייסת

חדשות

כתב אישום נגד חיילים שסקלו באבנים את סגן מפקד הטייסת, צילום: בית הדין הצבאי ביפו
כתב אישום נגד חיילים שסקלו באבנים את סגן מפקד הטייסת
23/07/2012, עו"ד אנה נודל

לפי כתב האישום ארבעת החיילים יידו אבנים לעבר הקצין ולאחר מכן הכו אותו עם מוטות עץ וברזל – משום שאיים לדווח על נהיגתם הפרועה בשטח הבסיס

כתב אישום חריג הוגש הבוקר (ב') בבית הדין הצבאי ביפו נגד ארבעה חיילים המשרתים בבסיס חיל האוויר ברמת דוד, הנאשמים בתקיפת סגן מפקד טייסת בבסיס.

שלושה מהנאשמים נסעו ב-14 ביולי בנהיגה פראית בתוך שטח הבסיס. סגן מפקד הטייסת העיר להם על נהיגתם ואמר שידווח על התנהגותם למפקדיהם. לפי כתב האישום, אחד החיילים החל בתגובה לאיים על הקצין ומשפחתו.

לאחר מכן, לטענת התביעה, ארבעת הנאשמים יידו אבנים לעבר הקצין, ילדיו ואנשים אחרים שהיו בקרבת מקום. לאחר ארבעים דקות החיילים הגיעו עם מוטות עץ ומוט ברזל והכו את הקצין. כמה קצינים ואזרחים שהיו במקום הצליחו להשתלט על החיילים. הארבעה נמצאים מאז במעצר.

בעקבות המקרה הפיץ מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, אגרת לחיילי חיל האוויר בה נכתב כי "אין מקום לחיילים כאלו בחיל האוויר, והם לא ישובו לחייל. אין בכוונת חיל האוויר להיכנע לאלימות ולהשלים איתה, להיפך, נפעל ביתר שאת למיגורה ועקירתה ממחוזותינו. הדרך תתמקד בחינוך אנשינו לסובלנות מתן כבוד הדדי ודרך ארץ".   

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:91
קומיט וכל טופס במתנה