שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשתות שיווק: לא סימנו מוצרי מזון ארוזים מראש

חדשות

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשתות שיווק: לא סימנו מוצרי מזון ארוזים מראש, צילום: שופרסל
בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשתות שיווק: לא סימנו מוצרי מזון ארוזים מראש
18/07/2012, רון פז

התובע טוען שרשתות השיווק עברו על תקנות בריאות ציבור מזון ועל צו הגנת הצרכן, בכך שלא סימנו בסימון תזונתי מוצרי מאפה, עופות צלויים ועוד * הנזק הנטען: 18.5 מיליון שקל

חברת שופרסל פרסמה אמש (ג') הודעה לבורסה, "דוח מיידי על אירוע או עניין החורגים מעסקי התאגיד הרגילים",  ודיווחה כי הומצאה לה בקשה לאישור תובענה כתובענה ייצוגית נגדה, אשר הוגשה בבית המשפט המחוזי בחיפה ב-9 ביולי.

הבקשה לתביעה ייצוגית הוגשה גם נגד רשת הקו אופ ורשת מחסני כמעט חינם.

הבקשה לאישור מבוססת על טענה לפיה החברות לא קיימו את החובה שנקבעה בתקנות בריאות ציבור מזון (סימון תזונתי), וצו הגנת הצרכן (סימון ואריזה של מוצרי מזון), לסמן מוצרי מזון ארוזים מראש – לרבות מוצרי המאפה, עופות צלויים, קטניות, ממתקים, ומוצרי גבינה – בסימון תזונתי כלשהו.

על-פי הנטען בבקשה לאישור, המבקש רכש מוצרים שונים בסניף  שופרסל והתברר לו כי אין על גבי אריזות המוצרים רשימת מרכיבים וסימון תזונתי.

הקבוצה אותה מבקש המבקש לייצג הינה כל מי שרכש מהחברה מוצרי מאפה, עופות צלויים ומוצרי גבינה ארוזים מראש, אשר לא סומנו כדין במהלך 7 השנים האחרונות. המבקש מעריך כי סכום תביעתו האישית עומד על 30 שקל, וכי הנזק שנגרם לקבוצה כולה עומד על סכום של 18.5 מיליון שקל.

בבקשה לאישור מתבקש בית המשפט לאשר את התובענה כייצוגית ולהעניק לחברי הקבוצה את הסעדים הבאים: סעד הצהרתי לפיו החברה הפרה את הוראות הדין וצו עשה שיורה לה למלא אחריהן; השבה מלאה של הסכומים ששולמו לחברה בגין מוצרים שלא סומנו כדין כביכול; פיצוי כספי בגין הנזק הממוני והלא ממוני שנגרם לחברי הקבוצה.

שופרסל טרם הגישה את תשובתה לבקשת האישור.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:100
קומיט וכל טופס במתנה