שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שוב על הכוונת: רשות ההגבלים העסקיים ביצעה חיפוש במשרדי תנובה

חדשות

שוב על הכוונת: רשות ההגבלים העסקיים ביצעה חיפוש במשרדי תנובה, צילום: צילום: אורי
שוב על הכוונת: רשות ההגבלים העסקיים ביצעה חיפוש במשרדי תנובה
16/07/2012, עו"ד אנה נודל

תנובה חשודה בעריכת הסדר כובל עם רשתות השיווק, בניגוד לצו המוסכם של הרשות להגבלים עסקיים; חוקרי הרשות פשטו על משרדי החברה בגלילות וחקרו בכירים

חוקרי רשות ההגבלים העסקיים פשטו הבוקר (ב') על משרדי חברת תנובה בגלילות. החוקרים הציגו צו חיפוש, ביצעו חיפוש בכמה משרדים וחקרו בכירים בחברה.

לפי צו החיפוש, תנובה חשודה בביצוע הסדר כובל עם רשתות השיווק בניגוד לצו המוסכם של רשות ההגבלים העסקיים משנת 2005. הרשות בוחנת את ההתקשרות של תנובה וספקי מזון אחרים עם רשתות המזון. הצו המוסכם מגביל את ההסדרים בין ספקים גדולים כגון תנובה לבין רשתות השיווק. הרשות מנסה למנוע התנהגות "ביריונית" מצד החברות הגדולות ולמנוע את השתלטותן על המדפים, כדי לאפשר לספקי מזון קטנים ובינוניים להתחרות בחברות הגדולות.

הצו אוסר על החברות הגדולות ללחוץ על רשתות השיווק להימנע ממכירה של מוצרי המתחרים או מוצרים במותג פרטי של הרשת. כמו כן, הצו מטיל הגבלות על רכישת שטחי מדף ותצוגות חוץ מדף והגבלות נוספות שנועדו לעודד תחרות. הצו גובש לאחר משא ומתן ממושך בין הרשות לספקי המזון, בעקבות חקירה שניהלה הרשות בין השנים 2000 ל-2002. עלית הואשמה אז שפעלה למניעת כניסה של מותג השוקולד קדברי רשתות המזון.

לפני כשמונה חודשים פתחה רשות ההגבלים העסקיים בחקירה נגד תנובה בחשד לשימוש לרעה בכוחה המונופוליסטי בשוק כדי להעלות מחירים של מוצרים "בעלי ביקוש קשיח", כהגדרתה, כגון קוטג', גבינות לבנות וצהובות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:156
קומיט וכל טופס במתנה