שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חברות כרטיסי אשראי בארה"ב ישלמו פיצויים של 7.25 מיליארד דולר לקמעונאים

חדשות

חברות כרטיסי אשראי בארה"ב ישלמו פיצויים של 7.25 מיליארד דולר לקמעונאים, צילום: צילום: Lotus Head
חברות כרטיסי אשראי בארה"ב ישלמו פיצויים של 7.25 מיליארד דולר לקמעונאים
15/07/2012, עו"ד אנה נודל

במסגרת הסדר ההגבלים העסקיים הגדול בהיסטוריה, ויזה ומאסטרקארד ובנקים המנפיקים כרטיסי אשראי ישלמו פיצויי של 7.25 מיליארד דולר לקמעונאים אמריקניים בגין תיאום עמלות 

במהלך שנת 2005 הוגשו עשרות תביעות נגד חברות כרטיסי האשראי ויזה ומאסטרקארד וכנגד הבנקים המנפיקים את כרטיסי האשראי. ביום שישי הוגש לאישור של בית המשפט הפדראלי בברוקלין הסכם הפשרה שאמור לתת מענה לכל התביעות שהוגשו בעניין תיאום העמלות בין החברות.

בהתאם להסדר, חברות האשראי והבנקים ישלמו לקמעונאים האמריקניים פיצוי של 6 מיליארד דולר. בנוסף, במסגרת ההסדר החברות הסכימו להפחית את העמלות רטרואקטיבית לשמונה חודשים אחרונים. לפי ההערכה, המהלך יפחית את ההכנסות של חברות כרטיסי האשראי מעמלות בסך של 1.2 מיליארד דולר. כמו כן, החברות ישלמו כחצי מיליארד דולר לתובעים שניהלו תביעות נגדן בעניין.

הפרדה דרמטית בין מחיר המוצר לעמלת האשראי

שתי ענקיות כרטיסי האשראי, ויזה ומאסטרקארד, מחזיקות במעל 80% מנתח השוק בארה"ב. החברות תיאמו ביניהן את העמלות שנגבו מבתי העסק על כל שימוש בכרטיסי אשראי. בגין כל תשלום באמצעות כרטיס אשראי, בעלי העסקים משלמים עמלה שנקבעת על ידי חברת כרטיסי האשראי ומופחתת מסכום העסקה על-ידי הבנקים שהנפיקו את הכרטיס.

בעלי העסקים מגלמים את העמלות הללו בתוך מחירו של המוצר, ואילו הלקוחות משלמים את אותו המחיר גם אם רכשו את המוצר במזומן וגם אם רכשו אותו באמצעות כרטיס אשראי; אלא שהעסק מרוויח ממכירת מוצר במזומן יותר מאשר ממכירה באשראי.

ההסדר החדש נועד להפריד בין מחיר המוצר לבין עלות ביצוע התשלום. בית העסק יפרסם מה גובה העמלה עבור תשלום בכל סוג של כרטיס אשראי, ויגבה אותה בנפרד. כך הלקוחות יוכלו להוזיל את הרכישה על-ידי תשלום במזומן או בחירה בכרטיס אשראי עם עמלות נמוכות יותר. במסגרת ההסכם נקבע, כי העמלה שתתווסף על-ידי בתי העסק בגין תשלום בכרטיס אשראי תוגבל לגובה מסוים. הסדר הפשרה ממתין כעת לאישור בית המשפט האמריקני.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה