שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לדור: "אסור שהפרקליטות תחשוש להגיש כתב אישום"

חדשות

לדור: "אסור שהפרקליטות תחשוש להגיש כתב אישום", צילום: צילום: משה מילנר, לע"מ
לדור: "אסור שהפרקליטות תחשוש להגיש כתב אישום"
11/07/2012, עו"ד אנה נודל

פרקליט המדינה לא מתכוון להתפטר בעקבות זיכויו של אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס; לדור: "ההרשעה לגבי הפרת אמונים היא חמורה, בטח כשמדובר בראש ממשלה"

במסיבת העיתונאים שכינס פרקליט המדינה משה לדור הוא הגיב על הביקורת שהופנתה כלפי הפרקליטות, לאחר שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט זוכה אתמול (ג') בפרשת טלנסקי ובפרשת ראשונטורס.

"אילו היינו מחליטים לגנוז פרשיות אלו, היינו מועלים בתפקידנו", אמר לדור. "גם ההגנה לא טענה שאין ראיות ואין להשיב על האשמה. בית המשפט לא מתח ביקורת על הגשת כתב האישום, והוא הרי יודע לעשות זאת. כדי להגיע למסקנות, היה על בית המשפט לקיים את כל ההליך", אמר לדור במסיבת העיתונאים, בה ניכרה התרגשותו וסערת רוחו.

לדור הבהיר כי "החוק מחייב אותנו להגיש כתבי אישום במקומות בהם יש סיכוי סביר להרשעה. זו חובתנו הציבורית. אם לא היינו עושים זאת היינו מועלים בתפקידנו. הייתה חובה להגיש נגד אולמרט כתב אישום. אנו עדים להצגה חוטאת למציאות לפיה הפרקליטות גרמה להדחה של ראש ממשלה מכהן, זה לא כך. מערכת האכיפה, בתוכה הפרקליטות, מילאה את תפקידה וחובתה".

בית המשפט המחוזי קבע אתמול (ג') בפסק הדין: "לאחר שבחנו את כל הראיות שהוגשו לנו, החלטנו פה אחד לזכות את הנאשמים מהעבירות מפרשת ראשונטורס, לזכות את הנאשם מפרשת טלנסקי ומהעבירות באישום השלישי - קבלת דבר במרמה. הרשענו את הנאשם בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. הראיות שהובאו לפנינו אינן מוכיחות מעל ספק סביר שהנאשמים התכוונו להשתמש בכספים העודפים למימון הנסיעות הפרטיות של אולמרט ומשפחתו. הראיות אינן מוכיחות מעל ספק סביר שאולמרט היה מודע לשימוש שנעשה בכספים".

לאחר פרסום פסק הדין נשמעה ביקורת חריפה כלפי הפרקליטות על הגשת כתב האישום. אמנון דנקנר, לשעבר עורך "מעריב" וחבר קרוב של אולמרט, אמר כי "פרקליט המדינה גרם לכך שממשלה בישראל נפלה וחייהם של מיליוני ישראלים שונו לרעה. הוא עשה זאת בדרך נלוזה ועקלקלה". הוא הוסיף: "יש האומרים שלנוכח פסק הדין פרקליט המדינה צריך להתפטר. אני אומר שפרקליט המדינה צריך להתאבד".

לדור הגיב לביקורת זו ואמר כי "אסור לראות בזיכויים כשל כשלעצמו. אין דין מיוחד המחייב ראיות חזקות יותר נגד ראש ממשלה לעומת כל אדם אחר. זו תמציתו של השוויון בפני החוק. ההרשעה לגבי הפרת אמונים היא חמורה, בטח כשמדובר בראש ממשלה. זו התנהגות פלילית מובהקת ופסולה. אסור שהפרקליטות תחשוש להגיש כתב אישום נגד אישיות ציבורית מחשש על הפרקליט. אילו פעלנו אחרת הייתי מתייצב לפניכם ומנסה לתרץ את זה שנמנענו מלהגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:217
קומיט וכל טופס במתנה