שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מייקרוסופט תשלם 520 אלף שקל על הפרת זכויות יוצרים בפונט גוטמן קרן ב-Office

חדשות

מייקרוסופט תשלם 520 אלף שקל על הפרת זכויות יוצרים בפונט גוטמן קרן ב-Office, צילום: צילום: יוהנס המרלין
מייקרוסופט תשלם 520 אלף שקל על הפרת זכויות יוצרים בפונט גוטמן קרן ב-Office
02/07/2012, רון פז

ביהמ"ש המחוזי קבע כי הזכויות שייכות לאליהו קורן ז"ל, טיפוגרף שהמציא את הפונט "קורן" בו הודפס "התנ"ך העברי הראשון" ב-1963; צו מניעה אוסר על מייקרוסופט העולמית להמשיך ולהפיץ תוכנות הכוללות את הפונט "גוטמן קרן"

בפסק דין תקדימי חייב אתמול (א') בית המשפט המחוזי מרכז את חברת מייקרוסופט העולמית בתשלום של 520 אלף שקל על הפרת זכויות היוצרים של הפונט המוערך והייחודי "קורן" על ידי הפונט המפר "גוטמן קרן" (Guttman Keren) בו משתמשת מייקרוסופט בתוכנות אופיס. התובעת היא הוצאת קורן מירושלים, שטענה לזכות יוצרים על הפונט.

הפונט "קורן" הומצא ע"י הטיפוגרף הישראלי המוערך אליהו קורן, אשר הלך לעולמו ב-2001. לשם התקנת ספר "התנ"ך העברי הראשון" עיצב קורן גופן מיוחד שיוקדש למטרה זו, וכך בא לעולם גופן "קורן". המהדורה הראשונה של תנ"ך קורן פורסמה ב-1963.

בית המשפט ציין שזהו הפונט שבו היהודים הדפיסו לראשונה את ספר התנ"ך, וניתח בצורה מעמיקה את חשיבותו ההיסטורית, את מצב הזכויות והחובות שנוצר, וקבע כי מייקרוסופט העולמית הפרה את זכות היוצרים בפונט קורן בכך שכללה בתוכנות Office מתוצרתה את הפונט "גוטמן קרן", שהוא העתקה כמעט מוחלטת של פונט קורן, על שני משקליו - רגיל ושמן.

בית המשפט קבע שפונט קורן נהנה ממוניטין מיוחדים בקרב הציבור וכתוצאה מכך ההוצאה לאור זכאית לפיצוי הן בשל הפרת זכות היוצרים, והן בשל העילה בגניבת עין.

בית המשפט אף הוציא צו מניעה קבוע מיוחד, בעל תחולה כלל עולמית, לפיו על מייקרוסופט ישראל ומייקרוסופט העולמית חל איסור לשווק, למכור או להפיץ בארץ ובחו"ל תוכנות הכוללות את הפונט גוטמן קרן החל מיום 1.1.2013.

בית המשפט קבע כי מייקרוסופט העולמית, שהיא יצרנית התוכנה המפירה, תשלם לתובעים בגין ההפרות של זכות היוצרים בפונט קורן, ובגין ביצוע עוולות של גניבת עין, פיצוי ללא הוכחת נזק בגובה של 400 אלף שקל. סכום זה הוא מן הגבוהים עוד נקבע, כי מייקרוסופט ישראל ומייקרוסופט העולמית תשאנה בהוצאות התובעים - אגרות, חוות דעת מומחים, עלות הקלטות וכיו"ב, וכן בנוסף בשכר טרחת עורכי דין בסכום של 120 אלף שקל.

את התובעים, הוצאת קורן ירושלים ואח', ייצגו עורך הדין יעקב קלדרון, עורכת הדין חנה קלדרון ועורך דין אורי שורר ממשרדם. לדבריהם, סכום הפיצוי שנפסק הוא מן הגבוהים שנפסקו אי פעם בארץ כפיצוי ללא הוכחת נזק.

את מייקרוסופט ישראל ואת מייקרוסופט העולמית ייצגו עורכי הדין רם ז'אן, אייל שגיא ודנה אמיר.

(ת.א 5315-04-08).

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה