שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מורשע ראשון בפרשת אגרון במסגרת עסקת טיעון

חדשות

מורשע ראשון בפרשת אגרון במסגרת עסקת טיעון, צילום: צילום: GFDL
מורשע ראשון בפרשת אגרון במסגרת עסקת טיעון
01/07/2012, עו"ד אנה נודל

הפרקליטות הגיעה לעסקת טיעון עם יוסף ויטמן, אחד האחראים להפצת מאגר המידע של אזרחי ישראל, במסגרתה הוא לא ירצה מאסר בפועל

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע בסוף השבוע את יוסף ויטמן בגניבת מרשם האוכלוסין של מדינת ישראל. ויטמן בן ה-32 הורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות על חוק הגנת הפרטיות. בהתאם להסדר הטיעון עמו לא יוטל עליו מאסר בפועל, אלא עבודות שירות.

במהלך שנת 2006 הופצה ברשת האינטרנט תוכנת אגרון, שהציגה שלל נתונים על מיליוני ישראלים. לאחר חקירה ממושכת של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומדע, החוקרים הגיעו למסקנה כי עובד חיצוני במשרד ממשלתי העתיק את הנתונים והעביר אותם לגורם עסקי. ויטמן נטל העתק של מרשם האוכלוסין ומכר אותו תמורת סכום נמוך של כמה מאות שקלים. המידע החליף כמה ידיים, ועל בסיס הנתונים הללו פותחה תוכנת אגרון שהציגה את המידע לגולשים בחינם. לטענת משרד המשפטים, דליפת הנתונים הקלה מאוד על ביצוע עבירות של הונאה וזיוף.

ויטמן הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות לפיו יוטל עליו עונש של חמישה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות. זאת בנוסף למאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל. כמו כן, הוסכם שיחולטו כל המחשבים שנתפסו ברשותו וייאסר עליו כל שימוש במידע שהשיג באופן בלתי חוקי.

בסוף חודש נובמבר צפויה הקראת כתבי האישום של הנאשמים המרכזיים בפרשה. במקרה שלהם הפרקליטות כבר לא תסתפק בעבודות שירות ותדרוש עונשי מאסר בפועל.

(ת"פ 24441-05-12).

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:144
קומיט וכל טופס במתנה