שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הורשע רב-המרצחים מהחמאס; התביעה דורשת 56 מאסרי עולם מצטברים

חדשות

הורשע רב-המרצחים מהחמאס; התביעה דורשת 56 מאסרי עולם מצטברים, צילום: צילום: זיו קורן
הורשע רב-המרצחים מהחמאס; התביעה דורשת 56 מאסרי עולם מצטברים
27/06/2012, עו"ד אנה נודל

איברהים חאמד תכנן והוציא לפועל שורה של פיגועי טרור גדולים בהם קיפדו את חייהם 46 אזרחים; עורך-דינו הסתפק בטיעון חוסר הסמכות של בית המשפט

רב המרצחים, איברהים חאמד (47), הורשע היום (ד') בבית המשפט הצבאי שבמחנה עופר. חאמד, שהוגדר כ"מפקד הזרוע הצבאית" של חמאס, הואשם כאחראי ישיר לרצח של 46 אזרחי ישראל בשורה של פיגועי טרור רצחניים ובעשרה ניסיונות לרצח של אזרחים נוספים.

עורך דינו של חאמד, סאלח מחמיד, חזר ואמר לאורך המשפט וגם בסיכומים, כי מרשו אינו מכיר בסמכות השיפוט של בית הדין אותו הוא מגדיר "בית משפט של צבא כיבוש שאין לו סמכות שיפוט על פי הדין הבינלאומי". התביעה דרשה להטיל על הנאשם 56 מאסרי עולם מצטברים. כאמור, בית הדין הרשיע אותו היום ובשבוע הבא אמור להישמע גזר דינו, והוא צפוי לסיים את חייו בכלא.

חאמד הורשע כאחראי לפיגוע בקפה הלל ברחוב עמק רפאים בירושלים בשלהי 2003. בפיגוע נרצחו ד"ר דוד אפלבוים, מנהל חדר המיון בביה"ח שערי צדק, ובתו נאווה, שעמדה להינשא ביום שלמחרת. יחד אתם נרצחו עוד 5 ישראלים.

בחודש מרץ 2002 חאמד הפעיל חוליה שרצחה 11 אזרחים בקפה מומנט שליד מעון ראש הממשלה בבירה, ומספר חודשים קודם לכן הוא תכנן והפעיל חוליה שרצחה 10 אזרחים בכיכר ציון שבירושלים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:163
קומיט וכל טופס במתנה