שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מכה לעיריית תל אביב: ביהמ"ש ביטל דו"ח לבעל עסק שבו נתפסה לקוחה מעשנת

חדשות

מכה לעיריית תל אביב: ביהמ"ש ביטל דו"ח לבעל עסק שבו נתפסה לקוחה מעשנת, צילום: צילום:
מכה לעיריית תל אביב: ביהמ"ש ביטל דו"ח לבעל עסק שבו נתפסה לקוחה מעשנת
27/06/2012, מערכת תקדין

השופט אשר גולדין קבע שבעל החנות אחראי רק לחנות ואין הוא אחראי להתנהגות לקוחותיו – קנס בסך 5,000 שקל נגנז

"אחריותו של בעל המקום היא על המקום, וכאשר הוא יושב על הקופה הוא אחראי על הקופה". כך קבע אתמול (ג') שופט בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב, אשר גולדין, כאשר זיכה בעל מינימרקט אשר קיבל דו"ח מפקחי עיריית תל אביב. הדו"ח ניתן על שלא מנע מאחת מלקוחותיו לעשן בתחום החנות. השופט קבע עוד, כי בהצבת שלטים בתחום העסק המודיעים כי העישון אסור, מילא בעל העסק את חובתו ואין מקום לקנוס אותו.

ב-1 ביוני אשתקד, בשעה 22:45, נכנסו פקחי עיריית תל אביב לסופר תל אביב ברחוב הרברט סמואל 56 בטיילת של העיר, והבחינו בלקוחה שמעשנת בתחומי החנות. הפקחים מיהרו לרשום דו"ח ללקוחה, ע"ס 1,000 שקל, ודו"ח נוסף ע"ס 5,000 שקל לרוני אליאב, בעלי החנות. האחרון החליט לא לוותר ולא לשלם את הדו"ח, כשהוא טוען שלא הבחין בכך שהלקוחה עישנה ובנוסף לזה אין הוא יכול היה למנוע ממנה זאת.

את אליאב ייצג בדיון עו"ד טל לביא, אשר הוכיח שהלקוח שלו עשה את כל מה שהחוק דורש בנושא, הצבת שילוט מאיר עיניים האוסר עישון במקום. בעדותו בבית המשפט טען אליאב כי לא הבחין בלקוחה שמעשנת.

כאמור בפסק הדין שלו קבע השופט גולדין שבעל העסק אחראי על העסק ולא על הלקוחות שלו, ולכן החליט לזכות את אליאב. לפסק הדין יהיו בוודאי השלכות על אלפי דו"חות נוספים אשר פקחי הפיקוח העירוני רושמים מידי יום לבעלי עסקים בכל רחבי הארץ.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:212
קומיט וכל טופס במתנה