שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש של תנובה עוזב לטובת מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין ושות'

חדשות

היועמ"ש של תנובה עוזב לטובת מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין ושות', צילום:  צילום: iStock
היועמ"ש של תנובה עוזב לטובת מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין ושות'
21/06/2012, עו"ד אנה נודל

עו"ד אריאל עמינצח עוזב את החברה בעיצומה של חקירת הרשות להגבלים עסקיים * צפוי להשתלב בליווי חברות ודירקטוריונים ובייעוץ בתחום ממשל תאגידי

עו"ד אריאל עמינצח (37), היועץ המשפטי של תנובה, החליט לעזוב את החברה ולהצטרף כשותף בכיר למשרד עורכי דין מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין ושות', אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל.

עמינצח עבד כיועץ המשפטי של תנובה במשך כשלוש וחצי שנים. קודם לעבודה בתנובה הוא היה יד ימינו של עורך דין מיקי צלרמאיר במשרד עורכי הדין צלרמאיר-פילוסוף. לפני כן הוא עבד כשש שנים במחלקת המיזוגים והרכישות של משרד Sullivan & Cromwell, אחד משלושת המשרדים המובילים בניו יורק.

הצוות המשפטי של משרד מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין ושות', הכולל למעלה מ-150 עורכי דין, מתמחה בכל תחומי המשפט העסקי-מסחרי. המשרד מתמחה בטיפול בעסקאות בינלאומיות גדולות אותן הוא מבצע מול משרדי עורכי הדין הגדולים בחו”ל. רבים מהשותפים ועורכי הדין במשרד מחזיקים ברישיון עריכת דין זר, נוסף על הרישיון הישראלי, ורבים מהם עבדו במשרדי עורכי דין מובילים בארה”ב. עמינצח צפוי להשתלב בתחום הזה במשרד. בנוסף הוא צפוי לעסוק בליווי חברות ודירקטוריונים ובייעוץ בתחום ממשל תאגידי.

עמינצח ופרשת ההגבלים העסקיים

בסוף ספטמבר 2011 פשטו חוקרי רשות ההגבלים העסקיים על משרדי תנובה בצומת גלילות, ועיכבו לחקירה את יו"ר החברה דאז, זהבית כהן, ואת המנכ"ל אריק שור. הרשות טענה שתנובה הסתירה מסמכים הכוללים דו"ח שהכינה עבורה חברת הייעוץ מקינזי. החקירה נפתחה בסמוך לתחילת מחאת הקוטג' בשנה עברה.

לפי החשדות של הרשות, המסמכים אותם הסתירה שימשו אותה כדי לנצל לרעה את המונופול של תנובה בשוק החלב ולהעלות את המחירים על מוצריה. הדו"ח של חברת מקינזי קבע שיש ביקוש קשיח לגבינה צהובה, קוטג' וגבינה לבנה ולכן ניתן להעלות את המחיר של המוצרים הללו ב-15% לפחות בלי לפגוע בביקוש.

ברשות טוענים שהחקירה נפתחה עוד לפני תחילת מחאת הקוטג', בעקבות בקשת החברה לבחון מחדש את המעמד שלה כמונופול. הרשות מחשיבה את תנובה כמונופול מכיוון שנתח השוק שלה עומד על 57%. עו"ד עמינצח פנה לרשות כדי להסיר את ההגבלות החלות עליה כמונופול בקטגוריות בתוך שוק החלב בהן נתח השוק של תנובה נמוך.

לטענת תנובה, נתח השוק של המותג דנונה של חברת שטראוס בקטגוריית היוגורטים - גדול יותר משלה. לטענתה גם תחום המעדנים נשלט על-ידי קבוצת שטראוס. לטענת תנובה, ביולי 2011 הגיעה דרישה מרשות ההגבלים העסקיים למנכ"ל החברה אריק שור דרישה לחשוף כמה מסמכים, ביניהם דיווחים על רווחיות של תנובה בחלק מהמוצרים. בחברה הניחו שהדרישה הגיעה בעקבות הבקשה שהגישה תנובה. שור העביר את הדרישה לטיפולו של הסמנכ"ל המשפטי של תנובה, עו"ד אריאל עמינצח. עמינצח העביר לרשות ההגבלים את המסמכים המבוקשים, ולאחר פנייה נוספת העביר גם את הנוסח הסופי של דו"ח מקינזי. עמינצח טען שלא ידע על קיום טיוטות לדו"ח של מקינזי, ולכן לא העביר אותן לרשות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:125
קומיט וכל טופס במתנה