שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דרום ת"א: תקיפה נוספת של אזרח אריתראי על רקע גזעני

חדשות

דרום ת"א: תקיפה נוספת של אזרח אריתראי על רקע גזעני, צילום: צילום: איה זמיר
דרום ת"א: תקיפה נוספת של אזרח אריתראי על רקע גזעני
21/06/2012, עו"ד אנה נודל

אזרח אריתריאה הותקף על ידי שלושה נערים ישראליים בגן ציבורי בשכונת שפירא בתל אביב: הנערים ידו לעברו אבנים ואיימו עליו עם סכין

שלושה נערים מדרום תל אביב החשודים בתקיפה של אזרח אריתראי הובאו היום (ה') להארכת מעצר בבית משפט השלום לנוער בתל אביב.

המתלונן סיפר לשוטרים שהשלושה תקפו אותו בלילה שבין יום שלישי לרביעי; לפי עדותו, הנערים זרקו לעברו אבנים בעת שהיה בגן הציבורי ברחוב חכמי אתונה בשכונת שפירא בדרום ת"א. לאחר מכן לדבריו הנערים איימו עליו בסכין ודרשו שיסתלק מהמקום. לאחר שהאזרח האריתראי הזעיק את המשטרה, שוטרי הסיור התקשו להבין את דבריו ולמחרת בבוקר הם חזרו עם מתורגמן.

השוטרים לקחו את המתלונן עמם לסיור באזור התקיפה והוא זיהה את שלושת תוקפיו. מדובר בשני נערים בני 16 ונער בן 14. הנערים נעצרו והובאו לחקירה במרחב יפתח.

תקיפות של מסתנני העבודה על רקע "שנאת זרים" הפכו לתופעה שכיחה. בסוף חודש מאי הוגשו כתבי אישום נגד 10 נערים אחרים ונגד גבר בן 40 בגין תקיפת מהגרי העבודה מסודן ואריתריאה. לטענת הפרקליטות, הנאשמים תקפו מסתננים מסודן ואריתריאה שנקרו בדרכם על רקע מניע גזעני.

חברי הכנופיה נהגו להסתובב בדרום תל אביב בלילות בהרכבים של שישה-שבעה בכל פעם. המבוגר שבחבורה הנהיג אותם לגינות ציבוריות ופינות חשוכות כשהם מצוידים באלות, מוטות ברזל וגז מדמיע. במהלך חקירתם החשודים אמרו "עשינו את זה בגלל הפחד שהם גורמים בשכונה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:141
קומיט וכל טופס במתנה