שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "חוק התספורות" אושר לקריאה שנייה ושלישית: מומחה ביהמ"ש ילווה הסדרי חוב

חדשות

"חוק התספורות" אושר לקריאה שנייה ושלישית: מומחה ביהמ"ש ילווה הסדרי חוב, צילום: צילום: istock
"חוק התספורות" אושר לקריאה שנייה ושלישית: מומחה ביהמ"ש ילווה הסדרי חוב
11/06/2012, רון פז

הצעת החוק – מיזוג של הצעה פרטית וממשלתית – צפויה להיכנס לספר החוקים עוד במושב הקיץ הנוכחי * גלאון: זהו סוף לבזאר הטורקי בשוק ההון

 

ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה היום (ב') את הצעת "חוק התספורות", שמטרתו לקיים רגולציה לשלבי גיבוש הסדרי החוב כאשר הלווה נקלע לקשיים. מדובר בהצעת החוק פרטית של ח"כ זהבה גלאון וח"כ יצחק וקנין, שמוזגה עם הצעת חוק ממשלתית דומה, והיא תעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית עוד לפני תום מושב הקיץ של הכנסת.

לפי ההצעה, גיבוש הסדר חוב לחברה שגייסה אג"ח ומבקשת לבצע תספורת ילווה על ידי מומחה מטעם בית המשפט, שמינויו הוא בגדר חובה. המומחה יסייע לצדדים לאורך המשא ומתן, ובסופו יכין חוות דעת לעניין כדאיות הסדר החוב. המומחה יוכל גם להמליץ לפרק את החברה או למכור אותה – הכל כדי להגדיל את הערך לבעלי האג"ח. לפי ההצעה, מינוי המומחה וקבלת חוות הדעת יהיו תנאי לאישור הסדר חוב, אלא אם בית המשפט יקבע אחרת.

לדברי ח"כ גלאון, "זהו סוף לבזאר הטורקי בשוק ההון. מדובר במהפכה במעורבות הציבור בשוק ההון. הגופים המוסדיים כושלים בהגנה על אינטרס החוסכים בהסדרי חוב ומפקירים את כספי הציבור כשהם מסכימים לתספורות שמציעים בעלי הון, כמו יצחק תשובה ואילן בן-דב, על איגרות החוב שלהם".

לפי ההצעה, "ככל שהחברה אינה יכולה לפרוע את מלוא החוב, על מלוא ערך החברה לעבור לידי מחזיקי האג"ח, מכיוון שבעלי המניות הם האחרונים להיפרע". בהצעה מצוין כי היא לא נועדה לעודד הסדרי חוב, ושהחברה צריכה לשלם את החוב במלואו במועד הפירעון - אולם לעתים הסדרי חוב הם הכרחיים ומשרתים את כלל האינטרסים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה