שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פוליטיזציה? מבקר המדינה יחקור את התנהלות הפרקליטות בגבעת האולפנה

חדשות

פוליטיזציה? מבקר המדינה יחקור את התנהלות הפרקליטות בגבעת האולפנה, צילום: צילום: בוצ'צ'ו
פוליטיזציה? מבקר המדינה יחקור את התנהלות הפרקליטות בגבעת האולפנה
06/06/2012, רון פז

הוועדה לביקורת המדינה הורתה למבקר לבדוק מדוע הכריזה פרקליטות המדינה בבג"ץ בפרשת גבעת האולפנה כי הבתים ייהרסו, והתעלמה מתקדימים משפטיים

 

הוועדה לביקורת המדינה הורתה היום (ד') למבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, לחקור  את התנהלות פרקליטות המדינה, בתשובתה לבג"ץ בעניין גבעת האולפנה. יו"ר הוועדה, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), הבהיר כי נציגי הפרקליטות לא ענו אתמול, בדיון שקיימה הוועדה, על השאלה המרכזית: מדוע הסכימו להריסת המבנים, התעלמו מזכויות בעלי הדירות ולא השתמשו בטענות משפטיות רבות ובתקדימים – כולל מפסיקות בית המשפט העליון עצמו – כדי למנוע את ההריסה.

לדברי אריאל, "מספר חברי כנסת התבטאו אתמול בישיבה כי התנהלות הפרקליטות היא שערורייתית, וגם לי אישית יש מידע שמחייב את בדיקת תפקודה. לעמדת הפרקליטות בבג"ץ גבעת האולפנה יש השלכות חמורות על החברה הישראלית ועל אירועים דומים בעתיד – ולכן חובה לבדוק עד כמה היא הייתה נאמנה לשליחותה".

המשפטן יהודה יפרח, משובתי הרעב, טען עוד כי שופט ביהמ"ש העליון חנן מלצר הוכיח כבר בעבר כי חוק הקרקעות העות'מאני, החל באזור, כבר מכיל בתוכו את  חוק ההסדרה - אך בתשובת המדינה לבג"ץ לא התייחסו לכך. הוא האשים כי "במחלקת הבג"צים יש אנשים שיודעים זאת אך לא מיידעים את בג"ץ, והפרקליטות מנהלת מדיניות עצמאית המונעת ממניעים פוליטיים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:98
קומיט וכל טופס במתנה