שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שוכרי דירה סירבו להראות אותה לקונים פוטנציאלים – ויפונו מהדירה

חדשות

שוכרי דירה סירבו להראות אותה לקונים פוטנציאלים – ויפונו מהדירה, צילום: צילום: ג'ונג פון מאט
שוכרי דירה סירבו להראות אותה לקונים פוטנציאלים – ויפונו מהדירה
31/05/2012, רון פז

נקבע כי בסירובם, למרות התראות חוזרות ונשנות של בעלת הדירה, הפרו השוכרים את הסכם השכירות ולפיכך ביטול ההסכם על ידי בעלת הדירה נעשה כדין ויש לפנותם

 

אף שוכר דירה לא אוהב שבעל הבית מתקשר ומבקש להראות את הדירה לקונים פוטנציאלים, במיוחד אם זו סיטואציה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. מסתבר, שסירוב לבקשה עלול לעלות ביוקר.

לטענת בעלת הדירה, השוכרים הפרו את הסכם השכירות הפרות יסודיות המזכות אותה על פי כל דין בביטול ההסכם, שכן הם מסרבים לאפשר לה להציג המושכר לקונים פוטנציאלים וזאת למרות פניות חוזרות ונשנות. לטענתה, בהתאם להוראות הסכם השכירות וסעיף 39 לחוק החוזים, השוכרים חייבים לאפשר את הצגתה של הדירה וזאת בין היתר לאור הודעת הבנק לבעלת הדירה, כי אינו מוכן להאריך את הסכם ההלוואה כנגד השעבוד הרובץ על הדירה ודרישתו לפרעון מיידי של ההלוואה.

יצוין, כי במקביל להגשת כתב התביעה הגישה התובעת בקשה דחופה למתן סעד ארעי לאפשר לבא כוחה להכנס אחת לשבוע למשך 15 דקות למושכר לצורך הצגת המושכר לרוכשים פוטנציאלים, והבקשה התקבלה.

לטענת השוכרים, לשון ההסכם מראה בבירור כי כוונת הצדדים הייתה כי הזכות להציג את המושכר לקונים פוטנציאלים קמה לבעלת הדירה רק 3 חודשים לפני סיום השכירות. לטענתם, אילו ידעו שידרשו להציג את הדירה לרוכשים פוטנציאלים פעם אחר פעם במהלך תקופת השכירות ואף בסמוך לתחילתה, לא היו מתקשרים עם התובעת בהסכם השכירות.

בית המשפט קבע, מפי השופטת טויסר ישראלי, כי בשים לב להוראות ההסכם, לרבות בעניין פרשנות תכליתו האובייקטיבית והמטרות והאינטרסים שחוזה מסוג זה נועד להגשים, ובשים לב לדרישת הבנק לפירעון מיידי של הלוואה אשר אילץ את התובעת למכור הדירה, הרי שהפרשנות הסבירה של ההסכם הינה כי לתובעת הזכות להציג את המושכר כבר עתה לרוכשים פוטנציאלים.

נקבע, כי סירובם של השוכרים לאפשר לתובעים להראות את המושכר לרוכשים פוטנציאלים מנוגדת להוראות ההסכם, מהווה שימוש בזכות שלא בדרך מקובלת וחוסר תום לב בוטה בקיום ההסכם הגובל בהתעמרות במבקשת, בעלת הזכויות הקנייניות בדירה. לפיכך, נקבע כי בסירובם לאפשר לתובעים להראות את המושכר לרוכשים פוטנציאליים, הם הפרו את הסכם השכירות.

ביהמ"ש קבע כי לשוכרים ניתן זמן סביר לתקן ההפרות, ומשלא התרצו ולא הראו פניהם לשלום גם מעבר לתקופת הזמן הסביר, הרי שביטול ההסכם ע"י התובעת הינו כדין. לאור כל האמור, התקבלה התביעה ובית המשפט הורה לשוכרים לפנות את המושכר ולהחזיר החזקה בו לידי התובעת. (תא"ח 12027-10-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:100
קומיט וכל טופס במתנה