שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המצב הביטחוני מעצים את מסוכנותו של מפרסם דברי שבח לזוועות שביצע חמאס

חדשות

המצב הביטחוני מעצים את מסוכנותו של מפרסם דברי שבח לזוועות שביצע חמאס , צילום: pixabay
המצב הביטחוני מעצים את מסוכנותו של מפרסם דברי שבח לזוועות שביצע חמאס
22/11/2023, עו"ד שוש גבע

חשוד שביצע פרסומים בפייסבוק ובהם קריאה למעשי טרור ושבח למעשי הזוועה של החמאס, לא ישוחרר לחלופת מעצר. מי שתומך ומעודד את מעשי הזוועה ואת האידיאולוגיה השטנית שבה היו חמושים המרצחים הנתעבים, מעלה על עצמו כי הוא לא שונה מהם, והמסוכנות הנובעת ממנו, גבוהה

 

עסקינן בבקשה להורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו בהתאם להוראות סעיף 12 לחסד"פ (סמכויות אכיפה – מעצרים(. כנגד המשיב הוגש כתב אישום, המייחס לו עבירות לפי חוק המאבק בטרור עבירות של הסתה לטרור, וכן עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור. לפי כתב האישום, בתקופה שבין ה- 7/10/23- השבת שחורה בה נטבחו גברים, נשים וטף ביישובי  עוטף עזה ועד 23/10/23, פירסם המשיב ברשת הפייסבוק, פרסומים ובהם קריאה ישירה לביצוע מעשי טרור, דברי שבח ואהדה ועידוד למעשי הטרור, תוך הזדהות עם ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האיסלאמי.

לעמדת המדינה, ממעשי המשיב עולה מסוכנות רבה הטמונה בפרסום דברי שבח  למתקפת הטרור הרצחנית שביצע ארגון החמאס באותה שבת שחורה, זאת בשל היקף הפרסומים ותוכנם. המצב הבטחוני השורר במדינה, מהווה נסיבה חיצונית המעצימה את המסוכנות, כאשר ישראל נתונה במלחמה קשה עם ארגון טרור. אין חלופת מעצר שתפיג את מסוכנותו של המשיב.

לטענת ב"כ המשיב, דבריו לא אופיינו בקיצוניות, הוא לא קרא להרוג יהודים, אלא הם אופיינו יותר בהזדהות עם המצוקה של תושבי הרצועה. עוד הודגש, כי המשיב ניחן בקווי התנהגות בעיתיים, נפשיים, ולא בטוח שהוא הבין מה הוא עושה.

כב' השופט ש' בנג'ו פסק כי יש מקום להורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, ואין מקום כלל לבחון חלופת מעצר. מפלצות האדם אשר היו חמושות באידיאולוגיית שנאה כנגד יהודים, הסתננו לארץ בחג שמחת תורה האחרון, וביצעו זוועות, טבח, והתעללות בחיים ובמתים, שקשה לבן אנוש לתאר אותם בכתב. לאחר מכן, זכו מעשי הזוועה לצהלה ושמחה מצד הארגון, ואף מצד תושבי עזה. מי שתומך ומעודד את מעשי הזוועה ואת האידיאולוגיה השטנית שבה היו חמושים המרצחים הנתעבים, מעלה על עצמו כי הוא לא שונה מהם, והמסוכנות הנובעת ממנו, גבוהה למדי, ובהיותה מסוכנת אידיאולוגית, לא ניתן לשקול בעניינו חלופת מעצר, ומקומו מאחורי סורג ובריח עד לתום ההליכים. דברי אהדה, תמיכה והזדהות עם ארגון טרור המפורסמים ברשתות חברתיות, משרתים את ארגון הטרור, תומכים בו, ומהווים דלק המלבה את אותה שנאה, אשר הובילה ומובילה למעשים רצחניים, אכזריים, של גברים נשים וילדים, כפי שאירע באותה שבת שחורה.

יתרה מזו, נקבע כי המשיב פרסם מספר רב של פרסומים, בהם הוא מעודד את מעשי ארגון החמאס הרצחני, מצדיע לאיראן ולמשמרות המהפכה ולכוח אל קודס אשר כלשונו: "...היו איתנו צעד אחר צעד בנקמה של העם החופשי...". בנוסף, פרסם כיתובים שונים, תמונות של מחבלים, הזדהה עם כיתובים אחרים, קרא קריאה ישירה לתקוף את ישראל בחזיתות נוספות מצד ערביי ישראל והגדה, תוך שהוא אומר: "...אנחנו מזמינים את כוחות ההתנגדות והצעירים המורדים של עמנו וכלל בני עמנו בגדה, בירושלים, ובשטחים הכבושים משנת 1948, הפליטים הפזורים בכל רחבי העולם... להתקומם בכל החזיתות והרחובות ולהיכנס למערכה שלנו "טופן אל אקצה", להצית את האדמה תחת רגלי האויב ולקחת כבוד וחלק במערכה על ירושלים ועל אל אקצה".. בפרסומים נוספים, הוא קורא להילחם בישראל, ביהודים, ומעודד את ירי הטילים על ישראל, משבח את רצח התינוקות, ומשפיל תמונות של חללים ישראלים שנרצחו, כשהוא מפרסם תמונה שכוללת תמונות של חללים ישראלים, מאירועי הפוגרום שאירע ב 7/10/23-  כשבפיהם מוצץ ומעל התמונה כיתוב בערבית "התינוקות הציוניים שנרצחו על ידי ההתנגדות הפלסטינית".

נוכח האמור, נקבע כי קיימת עילת מעצר מובהקת בדמות של מסוכנות, כאשר המשיב קורא, תומך ומעודד רציחת יהודים. עילת המעצר מתעצמת נוכח המצב המלחמתי בו שרויה המדינה, שעה שקמים עליה לכלותה, ונורים מאות טילים בכוונה לפגוע באזרחים ובחפים מפשע, שכאמור המשיב תומך בהם. לפי דבריו של בית המשפט העליון בבש"פ 6825/14 בעניין פקטרוביץ':  "המצב בשטח הוא אחד הפרמטרים להערכת מסוכנות, שהרי מסוכנות אינה נבחנת בחלל ריק אלא על רקע של מציאות נתונה... לא דומה נטילת סיכון מסוים במצב רגיעה לנטילת סיכון במצב בו השטח תוסס". דבריו של המשיב, העידוד, התמיכה, האהדה, השבח, והתזמון בהם פורסמו, מעידה על מסוכנות עצומה הנשקפת מפניו, שאין דרך לנטרלה, אלא על ידי השמתו מאחורי סורג ובריח.  בכל הנוגע לנסיבותיו האישיות של המשיב ולטענות בדבר מצבו הבריאותי והנפשי, נסיבות אלה נדחות מפני האינטרס הציבורי של הגנת הציבור שהוא בעל הבכורה, במיוחד בעת הזאת. בית המשפט העיר כי לא התרשם שמדובר במי שלא הבין מה הוא עושה, או לוקה באיזושהי התמודדות נפשית. המשיב ידע היטב מה הוא אומר, חזר על כך פעם אחרי פעם, פירסם שוב ושוב את הדברים, ופעל מתוך מניע ברור ושנאה יוקדת לעם שבתוכו הוא יושב.

לסיכום, הבקשה מתקבלת.

המבקשת יוצגה ע"י: עו"ד מאיה מצליח; המשיב יוצג ע"י: עו"ד נאסר דאוד; עו"ד מואפק

מ"ת 17595-11-23

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:163
קומיט וכל טופס במתנה