שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד אבי חימי נבחר לראשות לשכת עוה"ד: "נצעיד את הלשכה למחוזות חדשים"

חדשות

עו"ד אבי חימי נבחר לראשות לשכת עוה"ד: "נצעיד את הלשכה למחוזות חדשים", צילום: עו"ד אבי חימי. צילום: ראובן קפוצינסקי
עו"ד אבי חימי נבחר לראשות לשכת עוה"ד: "נצעיד את הלשכה למחוזות חדשים"
19/06/2019, עו"ד לילך דניאל

חימי, סניגור פלילי ותיק שנבחר כמחליפו הזמני של אפי נוה, גבר על יריבו עו"ד ציון אמיר במאבק על ראשות הלשכה. עם היוודע דבר נצחונו אמר חימי: "חווינו טלטלה קשה, אנחנו נייצב את הספינה ונשוט לחוף מבטחים. חברי המועצה ואני נהפוך את הלשכה לבית לכל עורכי הדין"

בתום ספירת הקולות הממושכת בבחירות ללשכת עורכי הדין עולה כי עו"ד אבי חימי הוא המנצח הרשמי בקרב על ראשות הלשכה. עם ההקראה הרשמית של תוצאות הבחירות אמר חימי: "עברנו תקופה מורכבת ומאתגרת. מערכת הבחירות מאחורינו ופנינו קדימה. פנינו ביחד. פנינו לעשייה משותפת. הסתיימו הסיעות, הסתיימו המחלוקות, על כולנו מוטלת אחריות כבדה להחזיר ללשכה את כבודה. חווינו טלטלה קשה, אנחנו נייצב את הספינה ונשוט לחוף מבטחים. חברי המועצה ואני נהפוך את הלשכה לבית לכל עורכי הדין".

עוד אמר "נהפוך את הלשכה לבית מזכוכית. כל עורכי ועורכות הדין יוכלו לדעת כל דבר שמתרחש בלשכה. הכל יהיה גלוי, הכל יהיה חשוף, הכל יהיה תוך כדי שיתוף פעולה, וכשיהיו קשיים נחלוק את הקשיים עם עורכי ועורכות הדין. בקדנציה הנוכחית נאיר את פנינו לכל המחוזות – הצפון, הדרום, חיפה, ירושלים, המרכז ות"א. כל עורכי הדין נגיע וננגיש את פעילויות הלשכה ברמה הגבוהה ביותר שניתן. שוחחתי כבר היום עם ראש המדרשה בלשכה וכבר בפגרה הקרובה נכין תכנית פעילות משמעותית ומקצועית – מדן ועל אילת. בכל השתלמות מקצועית תהיינה נשים, עורכי דין מכל המגזרים. בכל פאנל וכל השתלמות ייטלו חלק עורכי דין מכל המחוזות בלי יוצא מן הכלל.

לשכת עורכי הדין תאיר את פניה לכל עורכות ועורכי הדין – יהודים, ערבים, דתיים, חילונים, מיעוטים כאלה ואחרים בלי שום הבדל בזהויות ובמין – אנחנו נצעיד את הלשכה למחוזות חדשים. רק איתכם ביחד נצליח לעשות את זה. אני מודה לכם מעמקי לבי, כולנו חברים, כולנו ביחד נישא את המשא הכבד הזה. אנחנו כלשכה חשובים לעורכי הדין וחשובים לאזרחי ישראל. בעזרת השם נעשה ונצליח".

אחוזי ההצבעה בבחירות היו גבוהים ממה שהסתמן בתחילה ועמדו על 28 אחוזים – בדומה לבחירות הקודמות בשנת 2015. על פי דיווחי הלשכה אתמול, עד השעה 14:00 בצהריים הצביעו רק 5% מבעלי זכות ההצבעה, ועד השעה 6 בערב רק 15%. יצוין, כי מרבית הקלפיות היו פתוחות עד השעה 17:00 בערב, למעט הקלפי הראשית בכל מחוז, בה ניתן היה להצביע עד השעה 20:00.

עו"ד ציון אמיר מסר עם היוודע דבר התוצאות: "בתום מסע ארוך, אליו יצאתי בתחושת שליחות ועם רצון עז לפעול למען המקצוע שאני כה אוהב, אני רוצה להודות לאלפי החברים שנרתמו לדרך ולמאבק, וסייעו ותמכו בכל דרך אפשרית כדי לצקת ערכים ללשכה. אני מקווה כי ראש הלשכה הנכנס, יתייחס לתפקיד בכובד ראש, ויפעל ללכד את השורות ולשקם את מעמד עורכי הדין וכבוד המקצוע. הצלחתו הכרחית לכולנו, ואני מקווה שיעמוד במשימה בהצלחה רבה. אבי, בהצלחה בדרכך".

בהמשך הוסיף אמיר בדף הפייסבוק שלו: "זה האינטרס של כולנו לאחל איחולי הצלחה כנים לעו"ד אבי חימי, שניצב כעת מול אתגר לא פשוט. יותר מכל ריגשה אותי העובדה שהמסע שלנו והמסר שלו חרגו הרבה מעבר לגבולות המצומצמים של ציבור עורכי הדין. מאז שעות הבוקר אני מוצף בהודעות תמיכה של אנשים מהשורה, שבזכות ההתגייסות שלכן ושלכם הבינו עד כמה הלשכה חשובה לכל אזרח במדינת ישראל. ההצלחה שלנו להחדיר למודעות הציבורית את העובדה הזו היא הישג עצום, שלא יאפשר יותר לראשי הלשכה להתעלם ממנו ולהתנהל בה כאילו אף עין אינה צופה במעשיהם. הדרך המשותפת שלנו לא תמה, ומה שבנינו ביחד לא הולך להיעלם. זהו צוק איתן שבנוי מהחומרים החזקים ביותר: ערכים, אמונה ואכפתיות של אנשים שטובת הכלל עומדת לנגד עיניהם".

חימי, בן 60, נולד וגדל בקרית שמונה, כבן זקונים למשפחה בת 9 נפשות. לאחר שירותו הצבאי למד משפטים באוניברסיטת ת"א ובסיום לימודיו התמחה במשרדו של עו"ד צבי לידסקי ובהמשך בבית משפט השלום בנתניה ובפרקליטות מחוז מרכז. מיד לאחר הסמכתו פתח חימי משרד עצמאי ברמת גן העוסק בעיקר בתחום הפלילי ומייצג לקוחות פרטיים ואנשי ציבור רבים, ביניהם שרים, ראשי ערים, עובדי ציבור, אנשי משטרה ומג"ב, חיילים, אנשי קבע וגם קבוצות ושחקני כדורגל בבתי הדין של התאחדות הכדורגל. הוא נשוי לד"ר חנה חימי, עובדת סוציאלית ודוקטור לקרימינולוגיה, ומתגורר בראש העין עם אשתו ושתי בנותיו.

עם פרישתו של עו"ד אפי נוה מראשות הלשכה, נבחר חימי כמחליפו הזמני וכעת יכהן כראש הלשכה ב-4 השנים הקרובות. בראיון ל"תקדין" ערב הבחירות הסתייג חימי מהאמירות לפיהן הוא ממשיכו של נוה, ואמר "אינני ממשיכו של אף איש - יש לי דרך ולאורה אני מתכוון לפעול. בל נשכח שגם אם עו"ד אפי נוה כשל במישור האישי, במהלך כהונתו כראש הלשכה נעשו בה דברים טובים מאד. את הדברים הטובים הללו נחזק ונעצים. את הדברים הדורשים תיקון ושיפור – נתקן ונשפר".

שר המשפטים החדש, ח"כ אמיר אוחנה, בירך את עו"ד חימי לרגל נצחונו ואמר: "הוטלה עליך משימה כבדה על ידי ציבור עורכי הדין. אני סמוך ובטוח שנדע לפעול יחד בשיתוף פעולה, ולהשיב את מערכת המשפט, שלשכת עורכי הדין היא חלק מרכזי בו, לימי הזוהר שלה".

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שוחח אף הוא עם עו"ד חימי ובירך אותו על בחירתו. בשיחה הדגיש היועץ המשפטי לממשלה את חשיבותה של לשכת עורכי הדין, שהיא גוף בעל מעמד סטטוטורי, לביצור שלטון החוק במדינת ישראל. עוד הוסיף כי לשכת עורכי הדין היא גם ביתם המקצועי של עורכי הדין מהשירות המשפטי הציבורי, ושיתוף הפעולה עמה יימשך ויניב פירות לטובת כל המערכת המשפטית, והציבור בישראל. היועמ"ש שוחח גם עם עו"ד ציון אמיר וחיזק את ידיו.

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד אמרה: "אני מברכת את אבי חימי על בחירתו. אני בטוחה שהוא יעשה עבודה חשובה למען עורכי הדין בישראל. קוראת לו להמשיך יחד עם שרי המשפטים במהפכה השמרנית בה התחלתי".

בנוסף, מועדת הבחירות של הלשכה נמסר אתמול כי בעיות ותקלות נקודתיות שאירעו במספר קלפיות מצומצם טופלו תוך זמן קצר, כאשר רוב רובן של התקלות נבע מאי הגעת נציגי הסיעות שמונו כחברי ועדת קלפי לאיוש הקלפיות.

בכל הנוגע למחוזות הלשכה, עו"ד עמית בכר נבחר ליו"ר מחוז תל אביב, עו"ד רומי קנבל ליו"ר מחוז המרכז, עו"ד תמי אולמן ליו"ר מחוז חיפה, עו"ד אלעד דנוך ליו"ר מחוז דרום, עו"ד אשר אקסלרד ליו"ר מחוז ירושלים ועו"ד מוחמד נעאמנה ליו"ר מחוז צפון.

לקריאה נוספת:

מי אתה עו"ד אבי חימי? הפליליסט שמכונה "פנומן משפטי"

עו"ד אבי חימי בראיון מיוחד לקראת הבחירות: "אינני ממשיכו של אף אדם"

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:20
קומיט וכל טופס במתנה