שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 5 דרכים להישאר מעודכנים בתחום המשפטי שלכם

חדשות

5 דרכים להישאר מעודכנים בתחום המשפטי שלכם, צילום: istock
5 דרכים להישאר מעודכנים בתחום המשפטי שלכם
18/06/2019, עו"ד לילך דניאל

לא משנה אם אתם עוסקים בדיני עבודה, הוצאה לפועל או נזיקין, כל עורך דין המחשיב עצמו טוב ומקצועי חייב להישאר מעודכן לגבי החידושים המשפטיים האחרונים הרלוונטיים לגביו. אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להישאר תמיד עם היד על הדופק

בשוק התחרותי של עריכת הדין בישראל, אחת הדרישות ההכרחיות מכל עו"ד המחשיב עצמו לטוב ומקצועי היא להיות מעודכן בכל הנוגע לחידושים משפטיים הרלוונטיים לתחום העיסוק שלו. היום, יותר מתמיד, תדירות העדכונים היא גבוהה ומדי יום מתווספות פסיקות והחלטות חדשות שיכולות להיות קריטיות עבורכם, ועורך דין שלא יישאר "עם היד על דופק" ימצא עצמו נגרר מאחור. הנה רק חלק מהדרכים שיאפשרו לכם לא לפספס דבר ולהישאר מעודכנים בתחום ללא מאמץ מיוחד:

1. הגדירו התראות – רשת האינטרנט מלאה, כידוע, בשטף של מידע רב המתחדש מדי יום. אך למה לחפש במידע אם אתם יכולים לגרום למידע לבוא אליכם? לא רבים יודעים, אך מנוע חיפוש החדשות של "גוגל" כולל אפשרות להגדיר התראות ולקבל למייל הודעה כל אימת שמתווספת ידיעה התואמת למילות חיפוש שמוגדרות ע"י הגולש. כמו כן, גם לנו בתקדין ישנה אפשרות להגדיר "סוכן חכם" במנוע חיפוש הפסיקה, ולקבל ישירות למייל הודעה בכל פעם שמתווסף פסק דין התואם הגדרות חיפוש שהגדרנו מראש. תוכלו לקרוא על כך כאן.

2. לכו להשתלמויות וימי עיון – לשכת עורכי הדין מקיימת חדשות לבקרים השתלמויות, כנסים וימי עיון בכל תחומי המשפט, חלקם אף ללא תשלום. אלו כוללים הרצאות, פאנלים ודיונים מעניינים ומהווים הזדמנות עבורכם לשאול שאלות ולהתעדכן בחידושים רלוונטיים. באירועים אלו תוכלו גם לפגוש ולשוחח עם קולגות העוסקים באותו תחום, מהם ייתכן שתשמעו על נושא מעניין שקרה לאחרונה בתחום שלכם ("שמעת על פסק הדין החדש שניתן אתמול?") או על התפתחות מעניינת. יש לציין שמלבד הלשכה, גם מוסדות אקדמיים וחלק ממשרדי עורכי הדין הגדולים מקיימים לעתים הרצאות וכנסים שכדאי לעקוב אחריהם – ייתכן שאחד מהם יהיה רלוונטי עבורכם.

3. קראו בלוגים, עיתונים משפטיים והאזינו לפודקסטים – בשנים האחרונות, מאז תפס המשפט חלק ניכר בחיי היומיום, כל עיתון ואתר חדשות מתהדרים במדור שלם ונפרד המוקדש לחדשות משפטיות וכולל כתבות ומאמרים על הנושאים העדכניים ביותר בעולם המשפט. כאן תוכלו לקרוא על חוקים חדשים שעברו, פסיקות חדשות שהתקבלו, תביעות מעניינות שהוגשו, החלטות רגולטוריות שניתנו ועוד נושאים שחשובים עבור העבודה היומיומית שלכם כעורכי דין. עקבו באופן קבוע אחר מדורים אלו וכך תדעו בזמן אמת כל מה שמתרחש. מקור מידע אפשרי נוסף הוא פורטלים ואתרים משפטיים המוקדשים לחדשות משפט (כמו פורטל תקדין למשל), או לתחום ספציפי (למשל פלילי, עבודה).

בנוסף, גם תחום הפודקאסטים המשפטיים בעברית הולך ומתפתח, וכיום ניתן למצוא לפחות שני פודקאסטים, של אוניברסיטת ת"א והאוניברסיטה העברית, העוסקים בדיונים על נושאים משפטיים עדכניים. עוד על פודקאסטים משפטיים: בכתבה הזו.

אפיק נהדר נוסף שבאמצעותו תוכלו להישאר מעודכנים הוא בלוגים משפטיים. בראשית ימי האינטרנט בלוגים היו נחלתן של נערות ונערים צעירים שכתבו על החיים, אך כיום ניתן למצוא שפע של בלוגים מקצועיים, גם בתחום המשפטי וגם בשפה העברית. מרצים מובילים למשפטים, משרדי עורכי דין גדולים וגם אנשים פרטיים מתחזקים בלוגים משפטיים לתפארת, הכוללים לא אחת דיווחים וניתוחים אודות החידושים האחרונים בתחומים השונים. רצוי וכדאי לעקוב אחר 2-3 כאלה.

4. הירשמו לניוזלטרים ורשימות תפוצה – ניוזלטר, כשמו כן הוא, הוא עדכון תקופתי הכולל חדשות עדכניות שנשלח לרשימת תפוצה של נמענים שנרשמו לכך. משרדי עורכי דין רבים כוללים היום אפשרות להירשם לעדכונים מטעמם, כאשר בחלקם אף ניתן לבחור את התחום המבוקש. גם בתקדין קיים ניוזלטר הנשלח באופן יומי, וכולל חדשות משפטיות, פסיקה וחקיקה עדכנית. להרשמה לחצו כאן. מלבד האמור, גם משרדי ממשלה רבים מאפשרים להירשם לרשימות התפוצה שלהם לצורך קבלת עדכונים על תחום פעילותם – למשל משרד המשפטים, רשות המסים ועוד.

5. הצטרפו לרשת חברתית – אין מה לומר: הרשתות החברתיות כבשו את העולם, וגם עולם המשפט לא נשאר מאחור. רוצים להישאר מעודכנים? זה המקום להיות בו. הצטרפו לאחת או יותר משלל קבוצות הוואטסאפ והפייסבוק בתחום עיסוקכם ותוכלו לקרוא על חידושים ועדכונים על בסיס יומיומי. היום ניתן למצוא קבוצות כמעט בכל תחום משפטי אפשרי, וזאת בנוסף לקבוצות המשפטיות הכלליות שממלאות את הרשת, שגם בהן ניתן לשמוע על חידושים אחרונים. בנוסף, עקבו אחר פרופילים של קולגות שעוסקים בתחום, לעתים הם יעדכנו על פסיקות והישגים מעניינים שקיבלו. גם משרדי עורכי דין רבים מחזיקים היום דף פייסבוק עסקי שבו הם מעדכנים בחידושים מתחום פעילותם. רשת חברתית נוספת שדרכה ניתן להתעדכן היא טוויטר – למרות שהטוויטר בישראל פחות מפותח מאשר בארה"ב, עבור עיתונאים ואנשי תקשורת מדובר במקור התקשורת העיקרי עם הציבור. לכן, זה המקום לעקוב אחר כתבי משפט ועיתוני משפט, שמעדכנים באופן שוטף על החדשות המשפטיות האחרונות, לעתים אפילו בזמן אמת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:113
קומיט וכל טופס במתנה