שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד: אלה "קיצורי הדרך" שיחסכו לך זמן יקר בעבודה עם מאגר משפטי

חדשות

עו"ד: אלה "קיצורי הדרך" שיחסכו לך זמן יקר בעבודה עם מאגר משפטי, צילום: istock
עו"ד: אלה "קיצורי הדרך" שיחסכו לך זמן יקר בעבודה עם מאגר משפטי
06/05/2019, מערכת תקדין

עורכי דין חייבים לעבוד בצורה מקצועית ולהתעדכן בכל החידושים האחרונים, אך לעתים חיפוש פסיקה יכול להתגלות כמלאכה לא פשוטה שמבזבזת זמן יקר שלא תמיד עומד לרשותנו. כך תוכלו להשתמש בצורה חכמה במאגר המשפטי "תקדין" ולייעל את תהליך העבודה

אחת מהדרישות שיהפכו כל עורך דין למקצוען מהשורה הראשונה, היא בקיאות בכל החידושים והעדכונים האחרונים בתחומי העיסוק שלו. מרבית עורכי הדין נשארים מעודכנים ע"י חיפוש פסיקה במאגר משפטי, אך לעתים מדובר במלאכה לא פשוטה שמצריכה זמן שמתבזבז על החיפוש, הנבירה בתוצאות וקריאת כמויות עצומות של חומר. במקום זה, לנו ב"תקדין" יש מספר קיצורי דרך שיכולים לחסוך את הזמן הזה וליעל את עבודתם של עורכי הדין.

* תקצירי פסיקה - צוות עורכי הדין של תקדין עובר מדי יום על פסקי הדין המתפרסמים ע"י הנהלת בתי המשפט, ובוחר מתוכם את פסקי הדין החשובים והמעניינים ממגוון תחומים. התקצירים נכתבים ללא תלות באורכו של פסק הדין, והם בעלי מבנה קבוע של שניים עד שלושה עמודים שבהם מפורטים העובדות, טענות הצדדים והדיון המשפטי. התקציר אינו מחליף כמובן את קריאת פסק הדין המלא, אך הוא כלי חיוני שעשוי לקצר ולחסוך לנו זמן שהיינו מבזבזים לשווא על קריאת פס"ד ארוך של עשרות עמודים רק כדי לגלות באמצע הקריאה כי הוא אינו רלוונטי לענייננו.

* חיפוש פסיקה לפי נושאים – בשונה מחיפוש מילולי, במסגרתו עלינו לחשוב על מילים מתאימות להקליד בשדה החיפוש על מנת לאתר פסקי דין מתאימים, נוכל לבצע חיפוש קל ומהיר לפי רשימת נושאים הכוללת את תחומי המשפט השונים. חשוב לציין שהחיפוש אינו מתבצע בכלל פסקי הדין שקיימים במאגר תקדין, אלא רק בכאלה שתוקצרו ע"י הצוות  שלנו או סווגו על ידו ידנית לנושאים. לדוגמה, אם ברצוננו לקרוא פסיקה בסוגיה של לשון הרע, כל שעלינו לעשות הוא לבחור ברשימת הנושאים "נזיקין" וברשימת תתי הנושאים "לשון הרע", ונקבל רשימה של פסקי דין מתוקצרים או מסווגים בנושא זה. יתרון נוסף בחיפוש זה הוא שמאחר שברשימה זו יופיעו רק פסקי הדין שצוות המאגר כבר עבר עליהם, נחסך מאיתנו הזמן של סינון החלטות קצרות שאינן מעניינות אותנו וסביר כי נמצא את פסקי הדין החשובים ביותר בנושאים שבחרנו.

* מיקוד תוצאות - לעתים קורה שאנו מבצעים חיפוש כלשהו בנושא שהפסיקה בו ענפה ותוצאות החיפוש יכללו מאות או אלפי מסמכים.  מעבר על כל המסמכים עשוי לקחת זמן רב, וכך גם חזרה למסך החיפוש כדי לבצע חיפושים ממוקדים יותר. לא עוד! באמצעות כלי "מיקוד התוצאות" בתקדין שמאפשר בחירה מרובה של קריטריונים, נוכל לצמצם את התוצאות שקיבלנו בצורה קלה ומהירה מתוך מסך התוצאות ובלחיצת כפתור אחת בלבד.

כיצד נעשה זאת? לאחר ביצוע החיפוש, נמצא בצדו השמאלי של מסך התוצאות קריטריונים על פיהם נוכל לסנן את התוצאות שקיבלנו, תחת הכותרת "מיקוד תוצאות חיפוש". בין היתר נוכל לבחור להציג רק פסקי דין מערכאה מסוימת, תקופה, מספר עמודים ועוד. כך נוכל למשל לבחור להציג רק את ההחלטות ופסקי הדין שניתנו בבית המשפט המחוזי בין השנים 2016-2019 ולצמצם משמעותית את תוצאות החיפוש. אפשרות נוספת היא למקד את התוצאות שקיבלנו לפי מילה. בשדה "סנן לפי מילה", נקליד מילה מסוימת, ונקבל רק את תוצאות החיפוש שהמילה שהקלדנו מופיעה בהן.

"נזיקליק" – כלי מתקדם להערכת פיצויים בתביעות נזקי גוף

נזיקליק הוא כלי ייחודי לתקדין, המאפשר לנו לחפש פסיקה בתחום של נזקי גוף בקלות ובמהירות. צוות עורכי הדין של תקדין עבר על אלפי פסקי דין בתחום נזקי הגוף ושלף מהם את הנתונים הרלוונטיים, כך שלכם יהיה קל יותר לחזות את גובה הפיצוי בתיק שבו אתם מטפלים בהתאם לפרמטרים ייחודיים כגון גיל הניזוק, שכר, סוג התאונה, סוג הפגיעה ואפילו זהות המומחה הרפואי שמונה בתיק. צוות תקדין עוקב אחר פסקי דין חדשים שניתנים המתאימים למאגר נזיקליק, ומעדכן אותו באופן שוטף. שימו לב, נזיקליק כולל פסקי דין בהם מדובר בניזוק יחיד ושהפגיעה היא נקודתית ותחומה בזמן בלבד (למשל, תאונת דרכים, נפילה ברחוב, נשיכת כלב וכד').

* חיפוש פסיקה בנזיקליק: המערכת אומנם כוללת אלפי פסקי דין, אולם המקרה שעומד בפניכם עשוי להיות ייחודי ולא להניב תוצאות. לכן הדרך הנכונה להתחיל חיפוש בנזיקליק היא באמצעות הקלדת נתון מרכזי, למשל חיפוש לפי האיבר הפגוע, והוספת הפרמטרים הנוספים באופן הדרגתי, כך התוצאות יצטמצמו במהלך החיפוש.

מסך התוצאות כולל גרף המראה את התפלגות הפיצויים בפסקי הדין הללו ואת הפיצוי הממוצע, הפיצוי הגבוה ביותר והפיצוי הנמוך ביותר שנפסקו. מעבר לכך, עבור כל פסק דין שיופיע ברשימת התוצאות נמצא תמצית של הנתונים החשובים ביותר באירוע ובכלל זה: המקצוע, השכר, הגיל, אופן גרימת הנזק, האיבר שנפגע, אחוז הנכות שנפסק, הפיצוי וראשי הנזק. באופן זה, במבט–על, נוכל לעבור על התוצאות במהירות ולראות איזה מבין המקרים הוא הקרוב ביותר לענייננו.

* חומרי עומק: במדור "חומרי עומק" נמצא ריכוז של כל פסקי הדין, המאמרים וכתבי הטענות האחרונים בתחום הנזיקין.

* מומחים: נזיקליק כולל גם אפשרות לחיפוש לפי מומחה מקצועי שמונה בתיק. ניתן לבצע חיפוש לפי תחום התמחות, שם המומחה, הצד שמטעמו מונה (כולל מומחים שמונו ע"י בית המשפט), ושם השופט שדן בתיק. למשל: נוכל לחפש רק פסקי דין בהם האורתופד ד"ר ישראל ישראלי שימש בהם כמומחה מטעם בית המשפט. מדובר בכלי מצוין שישמש אתכם בין היתר כאשר תרצו לבחון מינוי מומחים מטעמכם למתן חוות דעת בתיק.

שמירת חיפוש, חיפושים אחרונים ו"סוכן חכם"

* שמירת חיפוש - לעיתים כשאנו מחפשים סוגיה משפטית מסוימת נדרשים מספר ניסיונות עד שאנו מגיעים לרשימת התוצאות שהיא טובה ומדויקת עבורנו. באמצעות האופציה של שמירת חיפוש, נוכל בפעם הבאה שניכנס לתקדין לשלוף את החיפוש הקונקרטי ישירות, ללא צורך לנסות ולזכור מה חיפשנו וכיצד הגענו לתוצאות שקיבלנו בפעם הקודמת.

* חיפושים אחרונים – אתם מכירים את הסיטואציה: ביצענו חיפוש במאגר, הגענו לתוצאות מעולות, אך בטעות סגרנו את המחשב או שכחנו לשמור את פסקי הדין שקיבלנו ואנחנו גם לא זוכרים מה חיפשנו בדיוק. אל דאגה – פונקציית "חיפושים אחרונים" בתקדין שומרת עבורנו אוטומטית את 50 החיפושים האחרונים שביצענו ומאפשרת לטעון מיידית את רשימת התוצאות בחיפוש הרלוונטי.

* סוכן חכם – אולי הכלי היעיל ביותר שמאפשר לנו להישאר מעודכנים בפסיקה שמעניינת אותנו באופן יום יומי, אפילו מבלי להיכנס למאגר. כל שעלינו לעשות הוא לבצע חיפוש שמעניין אותנו (למשל: "לשון הרע"), לשמור את תוצאות החיפוש ולזמן V על האופציה " סוכן חכם - התראה לאימייל". בשלב זה כל שעלינו לעשות הוא להזין את כתובת הדואר האלקטרוני שלנו ולתת לסוכן החכם לעבוד עבורנו. מרגע זה, בכל פעם שמסמך חדש שעונה על תוצאות החיפוש שביצענו יתווסף למאגר, הסוכן החכם ישלח לנו על כך הודעה במייל. קל ופשוט.

עבודה שיתופית? אין בעיה!

מלבד הפונקציות שכבר מנינו, לתקדין יש מספר כלים שיכולים לסייע לנו בעבודה משותפת עם עורכי דין או מתמחים שעובדים איתנו על התיק, ואף עם קולגות מחוץ למשרד, שיכולים להופך את העבודה המשותפת ליעילה ומהירה יותר.

* עריכה – כאשר נכנסים לפסק דין במאגר, נוכל למצוא בצד ימין של המסך מספר לשוניות, בהם גם לשונית "עריכה". כאשר נלחץ עליה, יפתח לנו פסק הדין במצב עריכה, המאפשר לנו למרקר ולהדגיש טקסט בתוך המסמך, להוסיף הערות על- גבי הטקסט, להדגיש טקסט מסוים ועוד. כל זאת, ללא צורך בשיטה המסורבלת של הורדת פסק הדין למחשב בפורמט WORD, שליחתו במייל לקולגה, ביצוע מעקב אחרי שינויים ועוד. ההדגשות וההערות שכתבנו במסמך יישמרו ישירות בתקדין, כך שבפעם הבאה שנכנס לאותו מסמך, גם אנחנו וגם הקולגה שעובד איתנו על התיק נוכל לראות אותם.

* "שלח לחבר"- קראתם פסק דין מעניין ואתם מעוניינים לשלוח אותו לחבר למקצוע שאולי ימצא אותו מועיל? גם כאן אין כל צורך להוריד את פסק הדין למחשב האישי וכן לשלוח אותו בדוא"ל. לחיצה על האופציה "שלח לחבר" חוסכת מאיתנו את התהליך. נזין את כתובת המייל של הנמען ופסק הדין ישלח לאותה כתובת, בקובץ וורד או כלינק, לבחירתנו.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:5
קומיט וכל טופס במתנה