שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הכירו את המועמדים לראשות הלשכה: עו"ד אביחי ניסן ורדי

חדשות

הכירו את המועמדים לראשות הלשכה: עו"ד אביחי ניסן ורדי, צילום: עו"ד אביחי ניסן ורדי. צילום: יח"צ
הכירו את המועמדים לראשות הלשכה: עו"ד אביחי ניסן ורדי
19/03/2019, עו"ד לילך דניאל

לקראת הבחירות הכלליות ללשכת עורכי הדין שיערכו בעוד 3 חודשים, פנינו למועמדים השונים לתפקיד ראש הלשכה ושאלנו אותם מה עמדתם במספר סוגיות מפתח שרלוונטיות לציבור עורכי הדין. והפעם: מה חושב עו"ד אביחי ניסן ורדי על סוגיות כמו דמי החבר, שקיפות בלשכה, המאבק בהצפת המקצוע ומעורבות הלשכה במינוי שופטים? כתבה ראשונה בסדרה

הבחירות הכלליות ללשכת עורכי הדין יערכו בעוד 3 חודשים, והמרוץ לראשות הלשכה כבר החל. על מנת להכיר טוב יותר את המועמדים השונים, פנינו אליהם וביקשנו מהם לפרט את עמדתם בנוגע לסוגיות מפתח שונות שרלוונטיות לציבור עורכי הדין ולמקומה ותפקידה של הלשכה כגון בחינות ההסמכה, מינוי שופטים, פיקוח על תנאי העבודה של עורכי הדין ועוד.

בכתבה הראשונה בסדרה הפנינו את הזרקור לעו"ד אביחי ניסן ורדי. עו"ד ורדי, בן 56, הוא נשוי, אב לשישה ילדים וסב ל-7 נכדים המתגורר בפתח תקווה. את התואר הראשון במשפטים סיים באוניברסיטת בר-אילן ובהמשך ייסד את משרד עורכי הדין בבעלותו, אביחי נ. ורדי. עו"ד ורדי מתמחה בתחום חדלות פירעון ואף כתב ספר בנושא חוק המכר דירות.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מדוע החלטת להתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין?

"איני רואה בעריכת דין רק מקצוע אלא גם דרך חיים, תפיסת עולם של צדק ומשפט. האנשים שעוסקים בעריכת דין קרובים לליבי, תדמית המקצוע יקרה לי, ציבור הלקוחות חשוב לי מאוד וחייבים להשיב את האמון במערכת המשפט ובנו עורכי הדין. הפרשיות האחרונות בלשכה הובילו אותי לתחושת מחויבות עמוקה ולקבלת החלטה חשובה ומכרעת בחיי, לעשות כל שביכולתי כדי לתקן את הכשלים של המערכת ולהציל את הלשכה. החלטתי לקחת אחריות ולהכריז על מועמדותי כדי להשיב את הלשכה למקום שבו היא באמת צריכה להיות - מגדלור ערכי ומקצועי לכל עורך דין בישראל".

מה עמדתך בנושא...

- דמי החבר ללשכה

"על פניו כיום דמי החבר נראים גבוהים ומיותרים וכאלה שניתן להוריד. יחד עם זאת, במידה והלשכה היתה מספקת לחבריה המשלמים שירות איכותי ומקצועי כך שיתגמל אותם על תשלום דמי החבר, יתכן שהיה צידוק לתשלום גבוה כפי שמשלמים היום. במידה ואראה כי אכן דמי החבר גבוהים ביחס לשירותים הניתנים אעשה ואפעל בכל כוחי כדי להפחיתם בצורה ראויה ובהתאם לשירות הניתן".

- המאבק בהצפת המקצוע/מתמחים ובחינות ההסמכה

"המאבק הנ"ל עוסק בשני אינטרסים נוגדים: האחד, זכות היסוד לבחור בעיסוק אותו אתה רוצה, והשני, שמירה על רמת המקצועיות תוך דאגה לציבור הלקוחות, שהם האזרחים. אין בכוונתי למנוע כניסה של עורכי דין חדשים לאכסניה המכובדת של לשכת עורכי הדין ובכך למנוע את זכות היסוד שלהם לבחור בעיסוקם. יחד עם זאת, מי שנכנס לאכסניה מכובדת זו אדאג שיהפוך לעו"ד הכי מקצועי שיש וזאת באמצעות תתי-התמחויות שייקבעו והשלמות נדרשות לצורך תתי התמחויות אלו, כמו גם השתלמויות עומק רציניות ויסודיות בשיתוף האוניברסיטאות והמכללות השונות ברחבי הארץ. באשר לבחינות הלשכה, יש לבצע בדיקה רצינית ומקיפה באשר לשינוי שהתבצע ביחס למתכונת הקודמת של הבחינה, ולבחון בצורה שקופה ורצינית את השינוי. במידה שהוא אינו מספק, נבצע שינויים והתאמות נוספות.

- שקיפות בלשכה

"שקיפות היא אחד העקרונות החשובים שמלווים אותי הן בדרכי המקצועית והן בדרכי האישית. בניגוד לראשי הלשכה הקודמים ולגורמים נוספים, אני רואה בשקיפות חוזקה ולא חולשה. אני מאמין שלשכה שקופה היא לשכה חזקה. שקיפות תחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט כולה, ולכן אנקוט במספר מהלכים לצורך כך:

* אפעל לפרסום דוחות שנתיים ומאזן כספים של הלשכה, על מנת שניתן יהיה לבצע ביקורת רצינית אודות הכספים שנכנסים ויוצאים ולבקר את התנהלותה הכלכלית, לרבות החברות הבנות של הלשכה, הנכדות והחברות האחיות במידה וקיימות.

* אפעל לפרסום דוחות שנתיים של ועדות האתיקה השונות בלשכה, כפי שעושה נציב התלונות על השופטים. זאת, על מנת שהמערכת תדע לבחון את עצמה בצורה יעילה.

*  אפעל להעברת שידורים חיים של ועדות הלשכה השונות ולפרסום פרוטוקולים בהתאם לוועדות אלו, ולמותר לציין גם לפרסום החלטות חשובות בהתאם.

*  אפעל ואנסה לקדם שקיפות בוועדה לבחירת שופטים, כך שלכל הפחות יפורסמו פרוטוקולים ערוכים, כפי שנהוג בבית המשפט העליון".

- קידום וטיפול באוכלוסיות ספציפיות בקרב עורכי הדין (עו"ד צעירים, נשים, מיעוטים וכד')

"כפי שציינתי, אין בכוונתי למנוע כניסת עורכי דין ללשכה. יחד עם זאת, מי שיכנס לאכסניה מכובדת זו, אפעל ואעשה כל שביכולתי כדי לקדמם ולהפוך אותם למקצועיים ויסודיים עד כמה שניתן באמצעות תתי התמחויות והשתלמויות עומק מקצועיות בשיתוף האוניברסיטאות והמכללות. למותר לציין, שננסה בכל יכולתנו לקדם את האוכלוסיות הספציפיות - נשים, בני מיעוטים ועורכי דין צעירים".

- תנאי העבודה של עורכי הדין

"במידה שאבחר לתפקיד ראש הלשכה, אפעל ואעשה כל שביכולתי לחזק את הלשכה ולהפוך אותה לגוף כלכלי רציני ומקצועי ומשכך תוכל גם להילחם בתנאי העבודה ובזכויותיהם של עורכי הדין במגזרים השונים. רק גילדה חזקה ומקצועית תוכל לשפר את התנאים".

- קביעת שכר טרחה מינימלי

"אין בכוונתי להיגרר להצהרות פופוליסטיות כאלו ואחרות. קביעת שכר טרחה מינימלי מקום שבו יש שוק חופשי, נוגדת את עיקרון חוק חופש היסוד. מקומות בהן ניתן לקבוע שכר טרחה כגון: נזיקין, נדל"ן, חדלות פירעון, הוצאה לפועל וכד', אפעל להקמת ועדות מקצועיות לבחינה וטיפול בנושא ובמידת הצורך נדאג לקביעת שכר טרחה מינימלי".

- המאבק במסיגי גבול המקצוע

"במידה שהלשכה תהיה גוף רציני ומקצועי כפי שאני מתכנן שתהיה ואפעל בכל מאודי כדי שתהיה, אזי שלא יהיה מקום וצורך בכל מסיגי גבול המקצוע וציבור הלקוחות שלנו יבטח ויאמין בעורכי הדין שעושים עבודתם נאמנה מבלי לגזור עליהם קופון".

- שיקום המוניטין והאמון בלשכה

"אפעל לשקיפות בלשכה ובמוסדותיה השונים, כך שציבור עורכי הדין והציבור בכללותו יוכלו לראות ולהיווכח בפעילויות השונות ובניהול אחראי ורציני. כך יחזור אמון הציבור בלשכה".

- יחסי הלשכה עם רשויות השלטון האחרות והנהלת בתי המשפט

"לשכת עורכי הדין כגוף סטטוטורי רציני ומקצועי, כזה שיש לו ממשק עם כל תחומי החיים בכל הגילאים, חייב לשמר ולחזק את מעמדו פנימית וחיצונית, ולשמור על מערכת יחסים מקצועית עם רשויות השלטון בכלל ומערכת המשפט בפרט. זאת, לרבות שולחנות עגולים, מעגלי שיח וועדות משולבות. רק כך ניתן יהיה לקדם חקיקה, תקנות והליכים יעילים עבור ציבור הלקוחות וציבור עורכי הדין".

- מינוי שופטים

"אני מאמין שהליך המינוי במדינת ישראל הוא הליך רציני ויסודי אשר מאתר את הטובים ביותר לתפקיד. יחד עם זאת, הוועדה עצמה לוטה בערפל וצריכה להיות שקופה יותר על מנת שכולם ייווכחו לראות כי המינויים ראויים. בתגובה לדבריה של שרת המשפטים איילת שקד מהעת האחרונה, איני חושב שצריך לבטל את הוועדה למינוי שופטים. הוועדה מאוזנת ומורכבת ממגוון של בעלי מקצוע מהשורה הראשונה. יחד זאת, אין ספק שהוועדה צריכה שינוי כיוון שהציבור אינו יודע מה קורה בחדרי החדרים שלה והוא ניזון משמועות ומרכילות. לכן, השינוי שנדרש לטעמי, הוא פרסום פרוטוקולים של הוועדה והחלטותיה לגבי המינויים השונים. בנוסף לדעתי אין זה ראוי שראש לשכת עורכי הדין יישב בוועדה ולכן במידה ואבחר אין בכוונתי לשבת בדיוני הוועדה למינוי שופטים. השינוי הנדרש הוא שקיפות הוועדה ולא הפיכתה לפוליטית".

- החזרת משוב השופטים

"משוב השופטים לדעתי היה סוג של גימיק פופוליסטי, וכפי שציינתי אין בכוונתי להיגרר לקרבות פופוליסטיים כאלו ואחרים. נציב תלונות השופטים עושה עבודתו נאמנה וככזה עלינו לשים מבטחנו בו. יחד עם זאת, על מנת לשפר את מערכת היחסים ולתת זכות דיבור לעורכי הדין בהקשר זה, אפעל לקיום שולחנות עגולים ומעגלי שיח בין המערכות לשיפור מערכת היחסים".

* הבחירות הכלליות בלשכת עורכי הדין יתקיימו ביום ג', ה-18 ביוני 2019.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:157
קומיט וכל טופס במתנה