שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות: בר רפאלי והוריה יועמדו לדין בגין עבירות מס בכפוף לשימוע

חדשות

הפרקליטות: בר רפאלי והוריה יועמדו לדין בגין עבירות מס בכפוף לשימוע, צילום: בר רפאלי. צילום: getty images Israel
הפרקליטות: בר רפאלי והוריה יועמדו לדין בגין עבירות מס בכפוף לשימוע
03/01/2019, עו"ד לילך דניאל

הדוגמנית והוריה חשודים בין היתר בכך שמסרו דיווחים כוזבים לרשויות המס שכללו הסתרת הכנסות בגובה מיליוני שקלים שהתקבלו לאורך שנים. הוריה של רפאלי, ציפי ורפי, חשודים גם בעבירות הלבנת הון שכן הצהירו שהם הנהנים בחשבונות אשר בפועל בר הייתה הנהנית בהם

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לבר רפאלי והוריה - ציפי ורפי רפאלי, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע, בעבירות מס. רפי וציפי רפאלי חשודים גם בעבירת הלבנת הון.

לפי כתב החשדות, בשנים 2007-2006 הגישה בר רפאלי דוחות לפקיד השומה, בהם דיווחה שאינה תושבת ישראל, ולא כללה בהם הכנסות שהפיקה מעבודותיה בחו"ל. בשנת 2009, נחתם הסכם פשרה ולפיו ישולם מס בישראל בגין מלוא הכנסותיה בארץ ובעולם, שהופקו בשנים 2005-2007. במסגרת זו, לפי החשד, הסתירו בר וציפי רפאלי מפקיד השומה הכנסות בסך כ- 6 מיליון שקל.

בהמשך הקימה רפאלי חברות בחו"ל, פתחה חשבונות ברחבי העולם והכנסותיה הוזרמו אליהם. בדוחות המס ובהצהרת הון שהגישו החשודים, הצהירו כי אין לרפאלי הכנסה בישראל וכי היא תושבת חוץ. בדיוני שומה לשנים 2009-2012 מסרו החשודים לפקיד השומה מידע כוזב והסתירו ממנו מידע רלוונטי, וזאת במטרה להסתיר את זיקותיה של בר לישראל. במקביל, הציגה בר בפני רשויות המס בארצות הברית מצגים לפיהם היא איננה תושבת ארה"ב וכי היא מתגוררת בישראל.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

ההכנסות לגביהן בוצעו פעולות ההסתרה עמדו על מיליוני שקלים לכל שנה בין 2009-2012, ובסך הכל למעלה מ-23 מיליון שקל. בין היתר, בשנים אלו שכרה ורכשה בר דירות בישראל, אולם לאור חששן שלה ושל אמה כי עובדות אלו עשויות להוות זיקה בה יתחשב פקיד השומה בקביעה כי מרכז חייה בישראל, הסתירו את שמה מרישומי הדירות תוך הצגת מצגים כוזבים לרשויות.

עוד על פי כתב החשדות, ציפי רפאלי חשודה בהשמטת הכנסות בסך כ-3 מיליון שקל מעמלות שקיבלה כתוצאה מפעילותה כסוכנת של בר, וזאת באמצעות הפקדת העמלות בחשבונות בנק בחו"ל על שם בר או חברות בשליטתה. יש לציין, כי רשות המסים הוציאה צו לקבלת דפי הבנק בחו"ל, לבר ולציפי רפאלי. הדפים נמסרו רק כשנתיים לאחר הוצאת הצו, ולאחר הליך משפטי שניהלה הרשות.

בר וציפי רפאלי חשודות גם בביצוע עסקאות חליפין שהניבו הכנסות בגובה מיליוני שקלים, מבלי שדווחו לרשויות כנדרש בחוק, לרבות מימון שכר דירה ורכש דירה, וכן שימוש ברכבי יוקרה, בתמורה לפרסום ויחסי ציבור. בנוסף, לציפי ורפי רפאלי מיוחסות עבירות הלבנת הון שכן הצהירו שהם הנהנים בחשבונות אשר בפועל בר הייתה הנהנית בהם. 

לחשודים ניתנה אפשרות בהתאם לחוק, לקיים הליך שימוע בפרקליטות מיסוי וכלכלה בטרם תתקבל החלטה אם להגיש כתב אישום נגדם. התיק מטופל בפרקליטות מיסוי וכלכלה, החקירה בוצעה על ידי פקיד שומה חקירות ת"א ברשות המיסים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:240
קומיט וכל טופס במתנה