שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לראשונה: הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקת העוזרים המשפטיים

חדשות

לראשונה: הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקת העוזרים המשפטיים, צילום: מעמד חתימת ההסכם, היום. צילום: גדעון מרקוביץ, דוברות בתי המשפט
לראשונה: הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקת העוזרים המשפטיים
19/12/2018, עו"ד לילך דניאל

בתום מו"מ ממושך נחתם היום לראשונה ההסכם, הקובע כי למעלה מ-500 עוזרים משפטיים יועסקו מעתה בהסכם קיבוצי ויזכו לתנאי ההעסקה הנהוגים בשירות המדינה. ההסכם כולל גם חלוקת מענק חתימה בגובה 4,000 שקל. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם יאפשר לעובדים ולשופטים להם הם מסייעים, להמשיך ולמלא את תפקידם החשוב במדינה שלנו"

בתום מו"מ מורכב וממושך נחתם היום (ד') הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקתם של למעלה מ-500 העוזרים המשפטיים המועסקים בהנהלת בתי המשפט. ההסכם נחתם בין ההסתדרות, הנהלת בתי המשפט, נציגי הממונה על השכר באוצר וועד העובדים של העוזרים המשפטיים. מעמד החתימה נערך בנוכחות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנהל בתי המשפט השופט ד"ר יגאל מרזל, סגן בכיר לממונה על השכר באוצר דיאא אסדי, יו"ר איגוד המשפטנים עו"ד יצחק (יצי) גורדון ויו"ר הוועד עו"ד שרית טוביס.

למו"מ היו שותפים מנכ"ל אגף כלכלה בהסתדרות שי בירן, סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי עו''ד אמיר ירון, מאיה וסרמן ובני כאהן מאגף הכלכלה ועוה"ד הילה גבר ומאיה צחור-אבירם מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי. כיועצת המשפטית של הוועד שימשה עו"ד ארנה לין. מטעם הנהלת בתי המשפט היו שותפים סגן מנהל בתי המשפט לענייני מנהל קימי אבולעפיה, סמנכ"ל הון אנושי מירב ימין יוחנן, סמנכ"ל תכנון ואסטרטגיה מיכאל שפירא ועו"ד מורן פרוינד מהמחלקה המשפטית בהנהלת בתי המשפט.

חתימת ההסכם הקיבוצי מסיימת עשור של מאבק ממושך סביב סוגיית קציבת הכהונה של עוזרי השופטים. ההסכם מייצר הסדר מאוזן אשר נותן מענה מיטבי לצרכי מערכת בתי המשפט וליחסי האמון הייחודיים בין השופט לעוזר המשפטי, לצד הסדר למחויבות מוגברת של המערכת לאפשר לעוזרים למצות ערוצי איוש בתוך המערכת, וככל שלא הצליחו, לקבל רשת ביטחון כלכלית בדמות חודשי הודעה מוקדמת ופיצויים מוגדלים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

ההסכם קובע לראשונה כי העובדים, שהועסקו עד עתה בחוזים אישיים, יועברו להעסקה בחוזה מיוחד תחת הסכם קיבוצי. ההסכם מבטיח מחד כי שכרם הנוכחי של העובדים יישמר, ומאידך מבטיח להם אופק התקדמות כלכלית שכן הוא מחיל עליהם את כל התוספות והתנאים המקובלים בשירות המדינה – לרבות תוספות ותק, תשלום על ביצוע שעות נוספות בפועל וכן את כל התנאים הנקבעים בהסכמי המסגרת במגזר הציבורי.

כחלק מההסכם הוגדרה טבלת שכר ייחודית לדירוג העוזרים המשפטיים, אליה ישויכו מעתה העובדים. בנוסף לטבלת השכר יזכו העובדים לזכויות מעטפת נוספות הנהוגות אצל משפטנים בשירות המדינה כגון "מענק יובל", הטבות לבעלי תואר שני ושלישי, ימי השתלמות בשכר ועוד. העובדים יקבלו מענק חתימה בגובה 4,000 שקל. חציו הראשון של המענק יינתן בינואר 2019 וחציו השני בינואר 2020.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך במעמד החתימה את העוזרים המשפטיים ואמר כי: "ההסכם עליו חתמנו היום הוא הישג משמעותי למאות העוזרים המשפטיים, אשר למרות חשיבות עבודתם ועובדת היותם יד-ימינם של השופטים, לא קיבלו עד עתה את ההכרה המגיעה להם. אני מודה לכל הגורמים המעורבים במהלך על כך שהפגינו אחריות ובמאמץ משותף השכילו לסיים את המו"מ שיאפשר לעובדים ולשופטים להם הם מסייעים, להמשיך ולמלא את תפקידם החשוב במדינה שלנו. אני מבקש להודות למנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל, על השותפות והנחישות לסיים את המו"מ לטובת כל הצדדים".

מנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, בירך על ההסכם ואמר: "חתימת ההסכם הקיבוצי עם העוזרים המשפטיים מאפשרת, לאחר שנים ארוכות של סכסוך, לפתוח דף חדש ביחסי העבודה עם קבוצה ייחודית ומשמעותית זו, שיש לה תפקיד מרכזי והכרחי עבור ציבור השופטים ועבור הרשות השופטת כולה. עקרונות ההסכם הקיבוצי נגזרים  ממאפייני  העיסוק הייחודיים של עוזר משפטי לשופט במערכת בתי המשפט, ובכלל זה יחסי האמון המיוחדים החיוניים במסגרת יחסי העבודה בין שופט לעוזר המשפטי. תודתי נתונה לכל מי שנטל חלק במאמץ הניכר והמתמשך להגיע לרגע חשוב זה, וליו"ר ההסתדרות על מעורבותו האישית בקידום המו"מ. אני סמוך ובטוח כי לפנינו דרך חדשה – פוריה ומשותפת – במסגרתה נוביל את מערכת בתי המשפט כולה, יחד עם העוזרים המשפטיים, למצוינות".

יו"ר איגוד המשפטנים, עו"ד יצחק (יצי) גורדון: "בשעה טובה חתמנו על הסכם קיבוצי המסדיר לראשונה באופן קיבוצי ובצורה כוללת וראויה את העסקתם של העוזרים המשפטיים לשופטים ואת תנאי השכר שלהם. לאחר מאבק ארוך שנים והליכי מו"מ וגישור ארוכים וסבוכים, זכו כעת סוף סוף העוזרים המשפטיים - ציבור עובדים מסור, מקצועי ומשמעותי במערכת המשפט -  להכרה ולהסדרה המגיעות להם. אני מברך את העוזרים המשפטיים ובראשם את יו"ר הוועד הארצי המסורה עו"ד שרית טוביס, על ההתמודדות הנחושה לאורך השנים עד להשגת המטרה המבוקשת".

יו"ר ועד העוזרים המשפטיים, עו"ד שרית טוביס: "בסופו של תהליך מורכב שנמשך כעשור הגענו להסכמות היסטוריות וצודקות המכירות בחשיבותם ובתרומתם האדירה של העוזרים המשפטיים למערכת המשפטית בישראל ומגדירה את תפקידם כמקצוע לכל דבר. מעתה יכולים העוזרים המשפטיים להיות סמוכים ובטוחים כי תנאי העסקתם מוסדרים בצורה ראויה המכבדת אותם ואת עיסוקם. אני מודה לכל מי שליווה אותנו במהלך השנים במו"מ, על הנחישות והשותפות והחתירה להגיע אל ההסכם המיוחל".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:107
קומיט וכל טופס במתנה