שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > איים על מאבטח ברכבת הקלה: "מה, עוד לא רצחו אותך?"

חדשות

איים על מאבטח ברכבת הקלה: "מה, עוד לא רצחו אותך?", צילום: הרכבת הקלה בירושלים. צילום: לילך דניאל
איים על מאבטח ברכבת הקלה: "מה, עוד לא רצחו אותך?"
10/12/2018, עו"ד לילך דניאל

בית משפט השלום בירושלים הרשיע נאשם שאיים על מאבטח ברכבת הקלה בירושלים ואמר לו "מה עוד לא רצחו אותך? אם לא, אני ארצח אותך". נקבע, כי עדויות התביעה היו מהימנות וכי עדות הנאשם אינה אמינה, בפרט נוכח הסתירות שנתגלו בינה לבין גרסת שוטרת מג"ב שנכחה במקום

נגד הנאשם הוגש כתב אישום שעניינו עבירת איומים. על פי כתב האישום, ביולי 2017 בשעות הלילה, בתחנת "שמעון הצדיק" בירושלים, איים הנאשם על מאבטח של הרכבת בכך שלאחר שעלה אל הרכבת, אמר לחליקה: "מה עוד לא רצחו אותך? אם לא, אני ארצח אותך" ובהמשך אמר: "אני מסוגל לרצוח אותך".

בבית המשפט כפר הנאשם באשמה וטען שלא איים על המאבטח. עוד טען שהמאבטח הוא אשר מתנכל לו באופן קבוע ובאירוע המתואר בכתב האישום הלה קילל אותו, איים עליו, השפיל וביזה אותו והכול יחד עם מאבטח נוסף.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לאחר בחינת הראיות מצא השופט איתן כהן מבית משפט השלום בירושלים, כי הנאשם אכן אמר את הדברים שיוחסו לו. בכלל זאת, התייחס השופט לעדותו של ראש צוות המאבטחים שעלה לרכבת יחד עם המאבטח המאוים, אשר שלל היכרות מוקדמת עם הנאשם, עדותו של המאבטח עצמו ששלל את הטענה שהוא מתנכל לנאשם ועדותה של שוטרת מג"ב אליה פנו המאבטחים בעקבות האירוע.

צוין, כי ליבת הגרסה בכל העדויות שהובאו מטעם התביעה, תאמה באופן שכל עדות חיזקה את רעותה והפערים בעדויות נמצאו בפרטים שאינם מהותיים ואינם יורדים לשורשו של עניין. לדעת השופט, מדובר בהבדלים טבעיים שניתן להסבירם בחוסר זיכרון, בחלוף זמן, בנוכחותו של עד בשלב הרלוונטי, בזווית מבטו, במידת הקשב שלו ובמיקוד שלו בפרט בנוגע למה שנתפס בעיניו כעיקר אל מול מה שנתפס כטפל.

מנגד, לא מצא השופט את גרסת הנאשם אמינה ובפרט נוכח הסתירות שנתגלו בין גרסתו לגרסת השוטרת, שאינה עדה מעוניינת. לדברי השופט, המילים "מה עוד לא רצחו אותך? אם לא, אני ארצח אותך" שנאמרו למאבטח מקיימות את היסוד העובדתי של עבירת האיומים – פגיעה שלא כדין בגופו של המאוים, וכן את הכוונה להפחיד או להקניט המנויה ביסוד הנפשי כמטרה. לדעת השופט, מדובר במשמעות הטבעית של הדברים כפי שיפרשן כל  אדם סביר וניתן להסיק את המטרה שעמדה בבסיסם – הפחדה או הקנטה, מנסיבות אמירתם. לאור האמור, הורשע הנאשם בעבירה שיוחסה לו בכתב האישום.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:131
קומיט וכל טופס במתנה