שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לראשונה: כתב אישום על הפצת תכנים פדופיליים באפליקציית "טלגרם"

חדשות

לראשונה: כתב אישום על הפצת תכנים פדופיליים באפליקציית "טלגרם", צילום: getty images Israel
לראשונה: כתב אישום על הפצת תכנים פדופיליים באפליקציית "טלגרם"
09/10/2018, עו"ד לילך דניאל

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד תושב מגדל העמק בחשד להפצת תמונות וסרטוני תועבה של קטינים בקבוצות שניהל באפליקציית ה"טלגרם". עוד נטען כי הנאשם הצטרף לקבוצות וואטסאפ של קטינים, יצר עמם קשר תוך התחזות לקטין והפציר בהם לבצע בעצמם מעשים מיניים, לתעד זאת ולשלוח אליו

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לאחרונה כתב אישום לבית משפט השלום בראשון לציון כנגד תושב מגדל העמק בן 27, בגין ריבוי עבירות של גרימת מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 14 שנים, הטרדה מינית, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, פרסום תועבה ובו דמותו של קטין וכן החזקת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין.

על פי עובדות כתב האישום, אשר הוגש על ידי עו"ד סתיו גרוסמן-גלמן, במהלך שנת 2018 ניהל הנאשם שתי קבוצות של משתמשים להפצת סרטונים ותמונות ברשת ה"טלגרם": קבוצה בשם "סרטוני סקס קטינים", שמנתה כ-100 משתמשים, וקבוצה בשם "never_land" שמנתה כ-7 משתמשים. בקבוצות אלה פרסמו ושיתפו המשתמשים סרטונים ותמונות המתמקדים במיניותם של קטינים, לרבות תכנים בהם נראים קטינים בעת שמבוצעים בהם מעשים מיניים בידי בגירים. בקבוצות פורסמו לכל הפחות 1,200 תמונות וסרטוני תועבה של קטינים. במסגרת קבוצת הטלגרם המרכזית, "סרטוני סקס קטינים", הנאשם עודד את המשתתפים לפרסם תכנים פדופיליים, ואף ציין כי מי שלא יפרסם תכנים יוסר מהקבוצה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מלבד האמור, הצטרף הנאשם לקבוצות וואטסאפ של קטינים, ביניהן קבוצת וואטסאפ בשם "ו' ארצית" המיועדת לתלמידי כיתות ו' מבתי ספר שונים מרחבי הארץ, לצורך איתור קטינים. הנאשם נהג להתחזות לקטין בן 13, ליצור קשר עם קטינים בגילאי 11-13, להפציר בהם לבצע בעצמם מעשים מיניים ולתעד זאת בסרטונים ותמונות ולשלוח אליו. הכל לשם סיפוקו וגירויו המיני. בדרך זו יצר המשיב קשר עם חמישה קטינים וקיבל משלושה מהם תכנים מיניים שלהם, שאת חלקם פרסם.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי זהו מקרה ראשון מסוגו שבו עלה בידי רשויות אכיפת החוק לחשוף פעילות פדופילית באפליקציית טלגרם. על פי הידוע לרשויות האכיפה, ניתן לזהות נדידה של גורמי פשיעה וטרור שונים מפלטפורמות מקוונות "ממוסדות" יותר, כדוגמת פייסבוק, יוטיוב ואחרות, לפלטפורמות שמידת שיתוף הפעולה שלהן עם רשויות אכיפה בישראל ובעולם – פחותה. מכאן הקושי הייחודי בחשיפה ואיסוף ראיות מספיקות להעמדה לדין של מבצעי עבירות באותן פלטפורמות חדשות.

התיק נחקר בידי יחידת החקירות של מערך 105 להגנה על קטינים ברשת, השייכת ללהב 433 במשטרת ישראל. מערך 105 הוקם לאחרונה והחל לפעול לחשיפה וחקירה של מבצעי עבירות כלפי קטינים במרחב הסייבר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:217
קומיט וכל טופס במתנה