שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פסקי הדין הבולטים של השנה: בחירת שופטי העליון

חדשות

פסקי הדין הבולטים של השנה: בחירת שופטי העליון, צילום: pixabay
פסקי הדין הבולטים של השנה: בחירת שופטי העליון
09/09/2018, עו"ד לילך דניאל

לרגל השנה החדשה פרסמה הנהלת בתי המשפט את בחירתם של שופטי ושופטות בית המשפט העליון לפסקי הדין המרכזיים שניתנו בשנה החולפת, מערב ראש השנה התשע"ח עד לערב ראש השנה התשע"ט

שופטות ושופטי בית המשפט העליון בחרו לרגל ראש השנה את פסקי הדין המרכזיים שניתנו בשנה החולפת, מערב ראש השנה התשע"ח עד לערב ראש השנה התשע"ט.

בתחום הציבורי בחרו השופטים בין היתר את פסק הדין שניתן בהרכב מורחב בנוגע לחוקי העזר של תל אביב בנושא פתיחת עסקים בשבת, פסק הדין בעניין בחינת חוקיות הוראות הפתיחה באש של כוחות הביטחון, קבלת עתירה בעניין כניסתם לישראל של פלסטינים מהגדה המערבית לצורך השתתפות בטקס זיכרון פרטי משותף לישראלים ופלסטינים ודחיית העתירה נגד "חוק ההדחה".

עוד נבחרו בתחום זה פסק הדין בעניין "מתווה עמונה", העתירה בנוגע לסמכות המדינה להחזיק גופות מחבלים, העתירות בנוגע להחלטת משרד הבריאות לאסור על לידות בית ב"מרכזי לידה טבעית" ודחיית העתירה נגד החלטת הוועדה לבדיקת מינויים שלא לאשר את מינוי של מנכ"ל עיריית ראשל"צ כדירקטור בתאגיד המים והביוב העירוני לצד ראש העירייה המכהן אף הוא כדירקטור בתאגיד.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בתחום הפלילי נבחרו בין היתר פסק הדין בפרשת אלישע חייבטוב, שעסק בזיכוי מביצוע עבירות רצח, קשירת קשר לביצוע פשע ושוד, פסקי הדין שניתנו בערעורים הפליליים בעניינם של נוחי דנקנר ואיתי שטרום ופסק הדין שזיכה את הרב אליצור סגל מעבירה של העלבת עובד ציבור בבהרכב מורחב של תשעה שופטים, שעסק בשאלות עקרוניות הנוגעות לפרשנותה ולגבולותיה של עבירה זו. עוד מהתחום הפלילי נבחר פסק דין שעסק בשאלה האם איום בהתאבדות הוא בר הפללה במסגרת עבירת האיומים, הקביעה לפיה היסוד "אדם" בעבירת המעשה המגונה אינו כולל אדם שאינו בחיים ופסק הדין שדן בשאלה האם המדינה רשאית לחלט רכוש של נאשם, בשווי פירות העבירה, במקרה שבו הנאשם לא הצליח להפיק רווחים מהעבירה.

מהתחום האזרחי נבחרו בין היתר פסק הדין בנושא דו"חות הביקורת של חברת איי.די.בי, דיון בתוקפם של הסדרי "הסתלקות מתוגמלת" בתובענות ייצוגיות שכוללים בחובם הסכמה מטעם הצדדים בדבר פסיקת גמול ושכר טרחה למסתלקים, דיון באשר לאחריותה של הרשות הפלסטינית בנזיקין לפיגוע ירי, פסק הדין שעסק בהיקף החסינות לנושאי משרה שיפוטית לפי פקודת הנזיקין ופסק דין בנושא אופן סיווג הכנסה מהשכרת מספר רב של דירות מגורים.

עוד נבחרו בתחום האזרחי פסק דין בשאלה אם העתקה ופרסום של קטעים מהרצאות בעל פה, שתועדו בכתובים על ידי קהל המאזינים, מהווה הפרת זכויות יוצרים, פסק דין בשאלה האם אפשר להגיש בישראל תביעה נגד פייסבוק, איסור על חקירות סמויות בוועדות רפואיות ללא הסמכה בחוק ושאלת חיובם של תושבי הרחבה בקיבוץ בתשלום בגין שירותים קהילתיים הניתנים להם מאת אגודה שיתופית קהילתית.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:171
קומיט וכל טופס במתנה