שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שוודיה: תיקון לחוק יחייב קבלת הסכמה מפורשת לפני מגע מיני

חדשות

שוודיה: תיקון לחוק יחייב קבלת הסכמה מפורשת לפני מגע מיני , צילום: pixabay
שוודיה: תיקון לחוק יחייב קבלת הסכמה מפורשת לפני מגע מיני
24/12/2017, ליאור שדמי שפיצר

על פי החוק כיום בשוודיה, ניתן להעמיד לדין בגין אונס אם הוכח שימוש באיומים או באלימות. עם אישור החוק, ניתן יהיה לקבוע שבוצע אונס אם המתלוננת לא הביעה את הסכמתה המפורשת, או לא הראתה בבירור את רצונה במגע המיני. התביעה תצטרך להציג ראיות להיעדר ההסכמה, במקום להוכיח מעל לספק סביר את ביצוע העבירה

חוק שצפוי להיות מאושר בשוודיה יעביר את נטל ההוכחה במשפטי אונס מהתובע לתוקף לכאורה, ויחייב קבלת הסכמה מפורשת לפני מגע מיני, כך מוסרת סוכנות הידיעות Associated Press.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

סגנית ראש ממשלת שוודיה, איזבלה לובין, ציינה כי קמפיין #MeToo נגד ההטרדות המיניות שיקף את הצורך בשינוי החקיקה, שאמורה להיות מאושרת על ידי הפרלמנט השבוע.

על פי החוק הנוכחי בשוודיה, ניתן להעמיד לדין בעבירה של אונס רק אם הוכח שנעשה שימוש באיומים או באלימות. על פי הצעת החוק, ניתן יהיה לקבוע כי בוצע אונס אם המתלוננת לא הביעה את הסכמתה המילולית המפורשת למגע המיני, או לא הראתה בבירור את רצונה בכך. כעת, עם אישור החוק, תצטרך התביעה להציג ראיות להיעדר ההסכמה, במקום להוכיח מעל לספק סביר את ביצוע העבירה כפי שהיה עד כה.

הצעת החוק הזו היא חלק מסדרת יוזמות חקיקה שהוצעו, בהן האיסור על אזרחים שוודיים לקנות שירותי זנות בחו"ל (מין בתשלום אסור כבר היום בשוודיה) והחמרה בענישה של העבריינים.

ראש ממשלת שוודיה, סטפן לוון, ציין כי הקואליציה בהנהגתו עמלה על "הרפורמה ההיסטורית" מאז עלה לשלטון בשנת 2014, והעביר מסר לקורבנות: "החברה עומדת לצדכן".

אם תאושר הצעת החוק, היא תיכנס לתוקף ב-1 ביולי 2018. בסוכנות הידיעות הבהירו כי משמעות הצעת החוק אינה העברת נטל ההוכחה מהתביעה אל התוקף לכאורה שיצטרך להוכיח הסכמה, כפי שדווח על ידה בטעות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:35
קומיט וכל טופס במתנה